wat is de pijn en geluid in mijn rug?

Ik heb na een dag school of een dag evenement etc. Pijn in mijn rug bij mijn rechterschouder het is echt felle pijn en heel zeurend. Ik moet dan soms als het heel erg is bijna huilen omdat het z'n pijn doet. Ook gewoon zonder die pijn als ik mijn schouders na achter doe hoor en voel ik het zomaar kraken. Net alsof er een paar botten over elkaar heen bewegen. Het is begonen nadat ik ben.dubbelgeklapt en dat geluid ongeveer een maand later. Wat is dit en wat kan ik er aan doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Als je huilen van de pijn moet, waarom ga je dan niet naar je huisarts?
Cryofiel
10 jaar geleden
Precies, huisarts. Of direct naar een fysiotherapeut, daar mag je naartoe zonder dat je eerst langs de huisarts hoeft. Maar het lijkt mij beter eerst langs de huisarts te gaan. Die kan - beter dan jij - kijken of je inderdaad naar de fysiotherapeut moet, of de huisarts zelf iets kan doen, of dat je naar een andere specialist moet. Wat is de reden dat je hier al meer dan een maand mee rondloopt? (En tussen haakjes: wat bedoel je met 'dubbelklappen'?)
Poet
10 jaar geleden
Mogelijk heb je toch een botje gebroken zit er een barst is. Of pezen beschadigd. Dus doe wat Amadea zegt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Huisarts

Antwoorden (1)

Kraken ofwel crepitatie rondom de schouderbladen is een normaal verschijnsel bij veel mensen. Daarover hoef je je niet veel zorgen te maken. Het is denk ik het beste als je een afspraak maakt met een manueeltherapeut. Daar kan je terecht zonder verwijzing van een arts. Kijk even na of je verzekerd bent daarvoor met een aanvullende verzekering. Zeer heftige pijn die je de adem als het ware beneemt na inspanning wijst op een probleem in een van je borstwervels of de aangrenzende ribgewrichtjes. Een manueel therapeut kan dat vast stellen en meestal gemakkelijk verhelpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Wat is er mis met een bezoek aan je huisarts? Lijkt me juist beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huisarts zal hem/haar ook doorverwijzen naar een manueel therapeut (fysio) of gewoon pijnstillers of ontstekingremmers geven die de oorzaak van de pijn niet weg nemen. RayHolland heeft bij deze ergens wel gelijk hoor.
Poet
10 jaar geleden
Het gaat hier niet om een beetje kraken maar ook om een trauma en pijn. Ik vind het niet verantwoord om dan zelf een diagnose te stellen.
Poet
10 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk niet zelf een diagnose te stellen maar om zelf een doorverwijzing te bepalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal eens met Poet!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste huisartsen zijn niet erg bedreven in het doen van ontzonk aan de wervelkolom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ontzonk = onderzoek sorry