vanmiddag mijn enkel zwaar gekneusd, iemand een idee hoe lang dit gaat duren?

ben weggerold op een ronde balk en mijn enkel is nu dik als een ballon en rood blauw en groen. ga morgenvroeg naar de dokter en hopen dat de enkel niet gebroken is. ik heb het nogal druk en vroeg me af hoe lang ik uit de running ben. Kan nu in elk geval bijna niet lopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Maakt niet uit hoe druk je bent, gezondheid komt eerst. Genoeg rust nemen tot het hersteld is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met traumeel een stuk korter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat pas morgen naar een dokter Tssss....

Het beste antwoord

Het duurt meestal 2 à 3 weken.
Het klinkt misschien een beetje raar, maar als je hem meer beweegt (ookal doet dat pijn) gaat het sneller over.
Ik heb ook wel eens mijn ribben gekneusd. Als je alles doet wat je normaal ook doet is het sneller over. (ik heb het vaker gehad en heb het om het zo maar te zeggen "getest")
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb mijn pols een paar weken gekneusd. Dat duurde 1 week totdat de 'natuurlijke' pijn weg was en het duurde ongeveer 2,5 weken totdat ik weer normaal weer alles kon doen. Nu snap ik dat dat kan verschillen, maar meestal duurt het 2 à 3 weken totdat je weer back on track bent. Al krukken geprobeert om toch nog door te kunnen gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook ik heb pas mijn pols gekneusd. Ben er na twee weken mee naar de huisarts geweest, en die zei dat het 4 tot 6 weken kon duren. Na 6 weken was het inderdaad vrijwel over, maar gisteren (na 10 weken) tilde ik iets zwaars en voelde ik het nog steeds wel wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je met homeopatische zalf ("Vallen en kneuzenzalf", volgens mij op basis van Arniflora, goudsbloem) de boel wel wat kan versnellen. Ik smeer het er bij mijn kinderen wel altijd op als ze weer eens wat bezeerd hebben.