Wat kan ik tegen hartkloppingen doen?

Na al een erg lange tijden heb ik last van hartkloppingen als ik probeer te slapen, verder heb ik ook snel hartkloppingen in stressvolle situaties maar zelfs als ik niet gestrest ben en ik probeer te slapen heb ik er last van. Ik weet eigenlijk niet waardoor het komt en wil er graag vanaf want het verslechterd mijn slaap heel erg en kan me uren wakker houden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Altijd met hartklachten naar je huisarts! Hartkloppingen die een regelmatig ritme vertonen zijn in de meeste gevallen onschuldig, hartkloppingen die onregelmatig zijn kunnen veroorzaakt worden door een kwaal, waarvan de enige die de oorzaak kan onderzoeken, je huisarts in samenwerking met de cardioloog is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Medicijnen voor het hart helpen wel. Ook het stoppen van roken of het mindere van koffie kan helpen. Ook het genoeg aan mineralen binnenkrijgen kan het verminderen.Stress is ook een van de oorzaken. Probeer je daarom zo veel mogelijk te "relaxen".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar de huisarts gaan ,die zal waarschijnlijk wel een hartfilmpje laten maken.
Veel mensen hebben hartritme stoornissen ,er zijn medicijnen voor maar eerst even uit laten zoeken waardoor het veroorzaakt word.