Je hebt heel veel middeltjes. Bij de Kruitvat schijnt een goed olie potje te zijn. Nailner is niet zo handig. Scholl schijnt de laatste tijd wat nieuws te hebben met kwastje en vijltjes. Het is ook belangrijk om je nagels goed te vijlen. Andere tip die ik wel eens heb gelezen is dampo erop smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je kunt het ook aan vingernagels krijgen, maar meestal krijgen mensen het aan hun tenen omdat die makkelijker geïnfecteerd raken met de schimmel die het veroorzaakt (denk aan een gemeenschappelijk douche, het zwembad en dergelijke).
De huisarts kan een goed middel voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist, de ha. De kans dat een huis keuken en tuin middeltje werkt is heeeeeeeel klein. De ha zal iets geven dat van binnenuit het probleem aan pakt.+
Kalk- of schimmelnagels zijn teen- of vingernagels die met schimmel geïnfecteerd zijn.

Meestal begint de infectie aan de nagelranden die daardoor witgeel, groen of bruin verkleuren. De nagel wordt dik en brokkelig en laat soms geheel of gedeeltelijk los.

Schimmels zijn bij iedereen op de huid en onder de nagelranden aanwezig. Pas als de schimmel de huid of nagels binnendringt en zich uitbreidt, heb je een infectie.

Vocht en warmte geven de schimmels de kans zich in de huid en nagels te nestelen. Nagels die beschadigd zijn, bijvoorbeeld door sporten of door het dragen van knellende schoenen, raken gemakkelijk geïnfecteerd.

Schimmelnagels zijn onschuldig en hoeven maar zelden te worden behandeld. Alleen als de infectie klachten veroorzaakt of zich naar het nagelbed uitbreidt, kan behandeling worden overwogen.

Antischimmelzalven of crèmes helpen niet bij schimmelnagels. Antischimmelpillen kunnen wel helpen, maar helaas niet altijd. Bij 25-30% van de schimmelnagels werken ze niet. Ook is er een grote kans dat de schimmelnagel, als deze wel geneest, weer terugkomt.

Daarnaast kunnen antischimmelpillen veel bijwerkingen hebben, dat ze niet altijd de voorkeur hebben.