Wat te doen tegen Candidiasis (ook wel candidose of candida)?

Voor mijn opleiding ben ik op zoek naar de beste oplossing voor Candidiasis, een schimmelinfectie. En dan specifiek als deze voorkomt op de vagina of de penis.
Zit er verschil in de behandeling voor de man en voor de vrouw?

Welke geneesmiddelen zijn er? Zowel degene die je zonder recept kan krijgen als degene waarvoor je een recept nodig hebt.

Toegevoegd na 1 uur:
Na een aantal nutteloze reacties zal ik de vraag een klein beetje anders stellen:
Wie heeft er ervaring met middelen tegen candida of heeft ervaringen gehoord?

Plus nogmaals: Is er verschil in behandeling bij het mannelijk en het vrouwelijk geslachtsorgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga naar de apotheek en vraag het daar, zij kunnen voor jou opzoeken welke geneesmiddelen daarvoor zijn, zowel op als zonder recept
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas woon ik in een klein dorp en ben ik nu aan het project aan het werken. Dus geen apotheek in de buurt. Als ik naar een apotheek zou kunnen gaan om dit te vragen dan zou ik de vraag hier niet stellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even googlen... Staat een schat van informatie.
Heb het 2 weken geleden ook opgezocht. En tot zelfs de medicijnnamen zijn te vinden ook de homeopatische middelen....

Het beste antwoord

In alle gevallen een kwestie van behandeling met een antimycoticum (schimmeldodend middel). Deze tasten de celwand van de schimmel aan, zodat de schimmel afsterft.

Voor een vrouw zijn er volgens mij drie mogelijkheden:
- orale pil, eenmalig, bv. Fluconazol
- vaginale pil, eenmalig, bv. Gyno Daktarin
- zalfje ter plaatse, kuur van 14 dagen, bv. Gyno Daktarin

Mijn ervaring: je komt er amper af :S

Voor een man:
- zalfje ter plaatse
- orale pil is vast ook mogelijk