Ik werd net wakker en mijn armen jeuken verschrikkelijk!! Ze branden ook een beetje. Iemand een idee wat te doen?

Ik zou niet weten wat verder te vermelden. Niets raars gegeten, niets nieuws gebruikt. Nu beginnen mijn benen ook een beetje te jeuken.
Ben nu naar beneden gegaan en heb mijn armen gewassen, maar het wordt niet minder en ik word er gek van. Moet ik misschien de HAP bellen? Dit is niet normaal en leuk meer.

Toegevoegd na 16 minuten:
En moet ik nu WEL of NIET krabben...??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk voor de zekerheid in je slaapkamer of je insecten ziet ;) wat is de HAP eigenlijk? Is dat Van België? Net zoiets als de MUG?
Amadea
11 jaar geleden
HuisArtsenPost, dat hebben we gewoon in Nederland.
Amadea
11 jaar geleden
Heb je mentholpoeder in huis? Dat verzacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas geen menthol poeder. Met douche genomen, paracetamol, en crème. Het lijkt iets minder te worden, maar benen beginnen nu ook en beetje. Merci allemaal!

Antwoorden (5)

Je zou een douche kunnen proberen, maar dat zal waarschijnlijk ook niet veel helpen. Vaak komt jeuk voort uit een allergie. Ook heel vaak licht dit aan een wasmiddel. Een ander wasmiddel dan je gewent bent. Grote kans dus dat je beddengoed gewassen is met een ander merk. Verder als je er veel last van hebt kun je gewoon je huisarts bellen. Hij neemt zelf niet op maar op een bandje dat aan staat word je een telefoon nummer gezegt van een dokter bij je in de buurt met nacht dienst. Sterkte iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thnxx, dat van dat wasmiddel had ik eigenlijk ook al bedacht, maar heb geen ander gebuikt en beddegoed zit er al vanaf afgelopen weekend op. pfff.
Ik word gek!!!!
misschien is die douche nog een idee...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ergens in gewerkt gisteren? Bijvoorbeeld met glaswol of chemicaliën? Je kunt er misschien een willekeurige huid zalf op smeren, je weet ooit nooit. En beter wrijven dan krabben. Zorg iig dat het geen wondjes worden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nope, niet met iets gewerkt. Gewoon kantoorbaantje. Daarna naar huis en tv gekeken.
Naar bed en werd rond 1 uur wakker met die verschrikkelijke jeuk.
Zalf is ook wel een idee.
thnxx voor het meedenken!
Mischien een koude handdoek om je arm doen?(ik noem maar wat) je kan het altijd proberen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Das ook een idee, thnxx
Mocht je iets van menthol in huis hebben smeer dat er dan op. Het liefst mentholpoeder en neem 2 paracetamol dit werkt ook enigzins tegen jeuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat van die paracetamol wist ik niet!
ga ik meteen doen. en even douchen... en er dan zalf op smeren... bedankt allemaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterkte!!
Krabben haalt vermoedelijk niets uit. Uit je vraag concludeer ik dat er geen zichtbare aanleiding is. Het is dan mogelijk dat je voor het eerst lijdt aan Brachioradiale jeuk. Deze wordt veroorzaakt door schade aan de zenuwen in de huid. Hoe deze schade precies ontstaat is niet duidelijk. Veel mensen met brachioradiale jeuk hebben meer klachten in de zomermaanden. Hieruit is te concluderen dat zonlicht een zekere rol speelt in het proces.
Ook wordt in een aantal gevallen de relatie gelegd met beschadigingen van de zenuw door nekletsel, hetzij door trauma (ongeluk) of ontstekingen.

Brachioradiale jeuk is een chronisch probleem dat bijzonder hardnekkig kan zijn. Door de huid consequent te beschermen tegen de zon treedt wel een geleidelijke verbetering in het beeld op.

Neem daarom contact op met je huisarts als het probleem zich langer voordoet. Hoe lang kan ik je geen antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook gewoon netelroos zijn. Dat jeukt ook verschrikkelijk. Of een allergische reactie op vis/vissaus. Het hoeft niet meteen een chronisch iets te zijn. Sorry dat ik er zo op reageer, maar als ik zoiets zou lezen zou ik me rot schrikken terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Sintas.... dank je wel voor de reactie op mijn antwoord. Netelroos is echter een zichtbaar fenomeen. Ik heb in mijn antwoord geschreven dat ik er van uitga, gelet op de vraagstelling, dat er geen zichtbare aanleiding van de jeuk is. Daarom mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, er is helemaal niets te zien. Alleen die jeuk en een branderig gevoel.
Vandaag ging het goed, maar het begint nu weer een beetje te jeuken en dat gevoel alsof je een beetje verbrand bent.
Vanmorgen inderdaad even de HA gebeld, als het blijft moet ik even langskomen. Bedankt voor het meedenken!
nooit krabben daar wordt niets beter van.
Mocht het een allergische reactie zijn dan kan je bij de drogist antihistamine pillen halen. Als dat nou niet werkt dan weet je in ieder geval dat het geen allergie is.