Heb ik een gezonde lichaamstemperatuur? (zie info!)

Ik las overal dat een lichaamstemperatuur boven 37 graden geldt als verhoging. Dat vond ik apart, want naar mijn weten heb ik vrijwel ALTIJD een lichaamstemperatuur hoger dan 37 graden, dus uit interesse heb ik twee weken (14 dagen) lang elke dag mijn temperatuur opgemeten (anaal) vlak nadat ik wakker werd en vlak voordat ik naar bed ging.
Mijn ochtendtemperatuur is over het algemeen lager dan mijn avondtemperatuur, wat normaal is. De laagste temperaturen die ik in die 14 dagen gemeten heb waren 36,4 graden 's morgens en 37,2 's avonds, en de hoogste waren 37,3 graden 's morgens en 37,7 's avonds.

Het gemiddelde (= ochtenden en avonden samen) van mijn meting is een temperatuur van 37,14545... graden Celsius, dus dat is een GEMIDDELDE LICHAAMSTEMPERATUUR VAN 37,2 GRADEN CELSIUS.
Mijn vraag aan jullie is: is dit een gezonde lichaamstemperatuur? Of heb ik inderdaad constant verhoging? Lijkt me sterk namelijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Als jij je verder goed vult, zou ik mij er niet zo druk om maken.
Ritsuka
10 jaar geleden
Voelt*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je rondt overigens niet goed af. Als je op 1 cijfer na de komma wilt afronden is het 37,1 Als je op twee cijfers wilt afronden is het 37,15 Verder: is jouw thermometer wel helemaal goed, dat weet je ook nooit. Maar zie mijn antwoord, er is niets aan de hand.

Antwoorden (2)

Je hebt het fout, verhoging is pas bij 37,5 graden dus je hebt een prima lichaamstemperatuur.

"Koorts is een verhoging van de lichaamstemperatuur. Normaal is onze lichaamstemperatuur rond de 37°C. Per persoon kan hier enig verschil in zitten. We spreken van verhoging (ook wel subfebriele koorts genoemd) wanneer de temperatuur boven de 37.5°C is maar niet hoger dan 38.°C . Als de temperatuur boven de 38.°C is. spreken we van koorts. Koorts kan oplopen tot 41,7°C. "
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
iedereen heeft een andere lichaamstemperatuur die verschilt van 35 tot 38 graden. na flink gesport te hebben kan het zelfs oplopen tot 38,5 graden. wel is het goed om je eigen lichaamstemperatuur te weten, zo heb je sneller door als het afwijkt!