Wordt je neus dikker als je er vaak aan zit?

Als ik het puntje van mijn neus op en neer beweeg met mijn vingers hoor ik het heel erg kraken.
De laatste tijd 'moet' ik gewoon even aan mijn neus zitten, omdat het dan voelt alsof het 'vast zit'.
Wat is dit en kan dit kwaad? En wordt mijn neus er dikker van of krijgt hij een andere vorm als ik dit doe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Beste,

zolang er geen sprake is van zwelling zal de neus niet zomaar van vorm veranderen. Kraakbeen is hetgeen wat in het puntje van de neus zit, het is niet raar als dit ene krakend gevoel geef als je het beweegt met je vinger. Vaak is dit krakende geluid/gevoel te omschrijven alsof je in verse sneeuw loopt. Het kan zijn dat er een rondzwevend stukje kraakbeen in je neus zit (dit kan ook weer verdwijnen), op het moment dat dit tegen het vaste kraakbeen van de neus schuurt kan het dus het kraken veroorzaken.

Ik zou je er zeker niet direct zorgen om maken, als je er echt klachten aan hebt of je vind het extreem vervelend zou je eens naar de huisarts kunnen stappen. Alleen de kans is erg groot dat ze hier weinig aan doen.

Succes!