Pijnlijk iets op mijn achterhoofd, wat kan het zijn?

Sinds gister heb ik een bobbeltje op mijn achterhoofd waargenomen, dat erg gevoelig is..
Als ik er over veeg voel ik het rondom deze plek aardig zeer doen, en zelf als ik mijn hoofd een beetje draai.. het knobbeltje heeft denk ik zo op gevoel een afmetig van een halve krent. Moet ik me zorgen maken? of is het gewoon een puistje ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
56.4K

Antwoorden (5)

niet toevallig je hoofd gestooten??:)
ander zou het gewoon wel eens een ondstoken puist kunnen zijn, deze kunnen flink zeerdoen en groot worden.
maar vraag eens aan imand of die op je achterhoofd kan kijken. miss dat die kan zien wat het is. anders bezoek de huisarts eens die kan je er vast veel meer over vertellen. :)

Toegevoegd na 14 minuten:
sorry!!! ontstoken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontstoken? xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD hahaha srry.
Op je achterhoofd zitten 2 kliertjes. Ik had toendertijd dezelfdeklachten als jou, en ben ermee naar huisarts geweest. Ik denk dat jij dat ook moet doen.

Owja, die kliertjes kun je een beetje mee wiebelen, en als je erop drukt doet het zeer. En ze hebben de afmetingvan een halve krent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor de vergeten spaties
Het is een verstopte talgklier, dacht ik.
Als ik mij niet vergis, heet zo'n bobbeltje een atheroom. Ik heb ze ook jarenlang gehad, maar ze zijn als vanzelf verdwenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik vond dit nog nadat ik al antwoord had gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iets een dag duurt hoef je je geen zorgen te maken.

Als het langer duurt kun je naar de huisarts.

De antwoorden hier zijn suggesties, maar zeggen helemaal niets.
Je kunt niet van een afstand, met lettertjes, een diagnose stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste vind ik dat je met bobbeltjes en knobbeltjes of ze nu pijn doen of niet, ALTIJD naar de huisarts moet gaan.
Beter het zekere voor het onzekere nemen.
Wat eerder is genoemd, een verstopte talgklier, is een hele goede mogelijkheid. De ontsteking die hierbij komt kijken, kan inderdaad behoorlijk zeer doen. De huisarts kan iets geven tegen de ontsteking, of de druk verlichten door de ontsteking open te maken.
Sommige mensen krijgen dit veel sneller en makkelijker dan anderen. Ik ben daar helaas 1 van. Bij mij gaat de ontsteking vaak wel wel, maar blijft er een onderhuids 'vetballetje' over. Onschuldig, maar het kan wel steeds groter worden. Ik heb er een paar laten verwijderen door de huisarts. Als je kort haar hebt/ man bent zal zo'n knobbel op je hoofd sneller zichtbaar zijn. Bij mij is het familiair aangelegd. Onschuldig, maar heel irritant.