Ik heb al een tijdje last van korstige plaatsen achter de oorschelp.. het doet pijn en als het nat wordt, bijt het. Zie uitleg?

Hallo,
Ik heb al een tijdje last van een korstige plaatsen achter mijn oorschelp, en mijn oorlel (achterkant) en het doet vreselijk pijn als ik eraan zit, of als het nat wordt.
Purol/Vaseline helpt niet.. wat moet ik nu doen?
Ik dacht aan psoriasis, maar ik weet niet of dit een symptoom is ervan. Bij allebei mijn oorschelpen, vooral bij de scheiding tussen het oorschelp en het hoofd..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.3K

Antwoorden (4)

Het zou een schimmel kunnen zijn. Maar het zou ook zoveel anders kunnen zijn. De enige die het wel zal kunnen zeggen is de huisarts, dus even daar op visite gaan lijkt mij het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het zelfde probleem. Is bij mij psoriasis vastgesteld.
De huisarts kan je diverse goede zalfjes voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loginabcde
12 jaar geleden
mee eens. Ik heb het ook zoals je het beschrijft en bij mij is het Psoriassis
Het ontstaat soms doordat de oren achter de oorschelp niet goed worden afgedroogd. Een schimmel kan kans krijgen. Je kan proberen de plekken goed schoon te maken en te drogen en dan een schimmeldodertje erop te smeren (van de drogist), dit moet dan heel snel werken.
Maar naar de huisarts gaan is natuurlijk het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op die plaats is je huid inderdaad erg gevoelig. Als je last hebt van erge roos of van (beginnende of lichte) psoriasis kan je korstjes en pijnlijke plekken hebben achter je oren. Ik verzacht de pijn met Nivea crème en dan geneest de huid ook sneller. Je moet de gewone crème nemen; niet al die nieuwere varianten.