een raar gevoel in mn linker schouder, wat kan dit zijn?

ik heb in het begin van het jaar last gekregen met adem halen, het deed vooral pijn met diep inademen, aan mn linker long, of schouderblad. ook kreeg in een maand later, ergen steken in mn schouderblad. en voelde ik me erg slecht soms. ma nu ik weer ben gaan sporten, zijn de pijnelijke steken weg, ma het voeld nog steeds niet goed in mn schouder. en heb me nog een paarkeer slecht gevoeld. ma ze hebben bijna van alle kanten rontgen foto's gemaakt ma daar is niks op te zien. wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Dat klinkt alsof er een rib vastzit. Een vastzittende rib kan stekende pijn geven, vooral bij ademhaling, en kan tegen de onderkant van het schouderblad duwen. Daardoor verkrampen de spieren rondom het schouderblad.

Bij een vastzittende rib verkrampt vaak de middenrifspier welke daardoor op de maag gaat drukken; dit kan een beroerd/misselijk gevoel geven.

De beste oplossing is naar een chiropractor gaan om de rib(ben) te laten losmaken.