Mijn vriend heeft sinds 2w dagelijks last van zijn LINKERoor gloeien,opgezwollen,kloppingen,trekt wel weer weg maar wel vreemd alleen zn Linkeroor?

het trekt dan wel weg maar het is toch vreemd dat hij dit alleen bij zijn linkeroor heeft en af en toe ''piepjes'' hoort, ik vroeg mij af waardoor dit zou kunnen komen en wat er aan te doen is (aangezien ik hem niet naar een dokter zie gaan hiervoor)
In ieder geval wacht ik met smart op jullie reacties, zodat we misschien iets meer te weten komen.
Groetjes Redski

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

..verkeerde knop net geklikt... als ik het zo lees zou het wel eens een ontsteking aan zijn linker oor kunnen zijn en dan is het toch handig om even langs de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt erg als mij eigen ervaring. Ik heb diverse oorontstekingen gehad, en dit waren precies de symptomen.

Oorontstekingen kunnen in het begin redelijk onschuldig aanvoelen, en ze gaan soms ook vanzelf over. Soms echter kan het een heel pijnlijk verhaal gaan worden. Vooral wanneer pus zich ophoopt en geen kant uit kan. Dat gaat zo zeer zitten drukken dat je graag naar de dokter gaat.

Een dokter kan, zeker in het begin stadium, je vriend penicilline voorschrijven om het zijn afweersysteem wat te ondersteunen.
In ernstige gevallen (maar zover lijkt het in zijn geval nog niet te zijn) kan er een kleine poliklinische operatie noodzakelijk zijn waarbij de ontsteking wordt doorgeprikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog wat meer info over oorontstekingen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/19807-oorontsteking-bij-volwassenen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oor ontsteking zal hij iet hebben,dan heb je behoorlijke pijn,wat het wel kan zijn (bij ondervinding) is een gehoorgang ontsteking,ja en om dit niet erger te laten worden hij zal toch echt naar de h.a moeten.
Vind het z.z onverstandig om met zo iets te blijven lopen.
Zeker je oor, je heb er maar 2 hoor.Laat er gewoon even naar kijken dat is het beste.