Is liggen in deze positie slecht voor me?

Ik lig regelmatig zijwaarts op me bed te gamen, en dan staat mijn laptop tegen mijn bed aan op een tafeltje, en ik vroeg me dus af of dit slecht is voor mijn rug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je te lang met een gebogen rug zit is het slecht voor je tussenwervelschijven omdat die o.a. gevuld zijn met vocht waardoor ze kunnen indeuken. En als je een lange tijd met een gebogen rug zit kan het zijn dat ze langer ingedeukt blijven waardoor ze op je zenuwen gaan drukken. (Later krijg je een hernia)

Hopelijk begrijp je door deze uitleg waarom het slecht is om lang met een gebogen rug te zitten of te liggen.

Daarom kan je dus beter niet te lang met een gebogen rug gamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dis goei

Andere antwoorden (3)

Het kan niet veel kwaad maar het is niet goed voor je rug. Je zal er misschien iets vaker ktamp in je rug door hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
ktamp moet kramp zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel er goed is het niet maar het kan wel alleen als je last van je rug krijgt zou ik in een andere houding gaan zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee joh, als je er zelf geen last
van hebt,blijf je zo toch lekker
liggen.
Als je last krijgt, ga je vanzelf in
een andere houding liggen.