Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik na het sporten de volgende dag geen spierpijn heb?

Ik train 5x in de week in de sportschool en ik train elke dag intensief 1 spiergroep per dag voor ruim 2 uur. Zoals vandaag heb ik de biceps en de triceps getraind maar ik voel al geen spierpijn meer na 2 uur na het sporten.
(Biceps/triceps = armen dus 1 spiergroep voor mij ook al is dat niet zo)

En de volgende dag heb ik misschien 3% van de 100% spierpijn die je eigenlijk zou moeten hebben. Doe ik iets verkeerds bij het sporten misschien? Wat denken jullie hier van? Verder dieet ik ook en probeer ik 2.5x mijn lichaamsgewicht qua eiwit te eten en 5x mijn gewicht aan koolhydraten te eten.

^ Voor het geval dat misschien iets er mee te maken kan hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na het sporten kan ik als voorbeeld bij ''Chestday'' niet eens meer 1 push up doen.. Maar de volgende dag merk ik daar bijna niks van.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Spierpijn zegt niks
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lijkt me dat je verkeerd 'intensief' traint dan, waaruit bestaat die training? Zot daar een opbouw in, is het fitness, kracht, of powerbuilding?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bodybuilding niet powerliften.
Meerdere reps (15/20) en 4/5 setjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Boybuilding is onderdeel van powerbuilding, maar ok :-) Geen spierpijn betekent gewenning dus zwaarder trainen of anders trainen. Vraag anders wat hulp van je sportschool om een uitdagender trainingsschema te bedenken voor jou zodat je door kan groeien. Het beste is een opbouwend schema, dus wekelijks/tweewekelijks verzwaren, anders daag je je lichaam niet meer uit en treed er gewenning op. Wellicht door het verzwaren rustdagen inbouwen door bijv om de andere dag te trainen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is gewoon gewenning. Je spieren wennen aan de beweging en zullen dan minder pijn gaan doen.

Ik zou me eerder zorgen maken als je altijd spierpijn hebt als je zoveel traint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding