Welk vrij verkrijgbaar medicijn is het best werkzaam tegen hooikoorts bij kinderen?

Reactine helpt niet.
Homeopathie doen we niet aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je geen op recept?
Ik gebruik Levocetirizine werkt goed kost alleen een beetje eigen risico.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet te beantwoorden.
Hangt van te veel factoren af.
Mate en soort (detail) allergie, leeftijd kind etc. HUP naar de dokter!

Het beste antwoord

Er zijn veel soorten medicijnen die helpen bij hooikoorts, alleen niet alles helpt bij iedereen.
De meest verkrijgbare zijn, loratadine, bv Allerfre en cetirizine bv Reactine.
Het is dus een kwestie van uitproberen als Reactine niet werkt, probeer dan een middel met loratadine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loratadine zit o.a. in Aerius en dat is alleen op doktersrecept te krijgen. Desloratadine kun je bij Kruidvat kopen. Er is wel degelijk verschil tussen. Cetirizine is al voor 99 cent bij Aldi te koop.
Ik gebruik dat alleen als ik het niet erg vind om slaperig te worden. Jouw link geeft al al dat de mogelijkheden veel te groot zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loratadine zit ook in vrij verkrijgbare medicijnen, zoals Allerfre.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cetirizine moet je daarom ook 's avonds slikken. Cetirizine werkt hier het beste.

Andere antwoorden (3)

Waarom een vrij verkrijgbaar medicijn ? Als ze echt hooikoorts hebben, en daar echt last van hebben, kan het denk ik geen kwaad om er mee naar de huisarts te gaan. Wellicht kan hij je een tip geven voor een over-the-counter-medicijnen dat prima helpt, maar misschien hebben ze ook wel gewoon iets op recept nódig. Niet spelen met de gezondheid van je kinderen, natuurlijk.

Het beste werken in de regel anti-histaminica. Die zijn ook zonder recept verkrijgbaar. Als reactine dus echt niet helpt, hebben ze wellicht helemaal geen hooikoorts of allergie. Ook voor die diagnose zul je bij de dokter langs moeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik niet met je eens, het kan goed zijn dat het ene middel wel helpt en het andere niet.
Daarnaast kan je hooikoorts klachten hebben zonder werkelijk allergisch te zijn, dan ben je overgevoelig en heb je praktisch dezelfde verschijnselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan. Maar zoals ik al zei, wij zijn geen artsen, en al waren we dat wel, we kunnen dat vanaf hier niet beoordelen. Het is hooguit een mogelijkheid. En dan is het niet per definitie gunstig eerst alle vrij verkrijgbare antihistaminica uit te proberen als dat misschien niet eens de hoek is waarin je het moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zijn we het dan niet over eens. Het vaststellen van een allergie is niet zo simpel.
Ik heb ook hooikoortsklachten maar testen zijn negatief, maar dat wil niet zeggen dat je geen allergie of over gevoeligheid hebt.
Het is vaak ondoenlijk de exacte oorzaak te vinden en meestal ook niet echt nuttig.
Hooikoorts klachten zijn zo herkenbaar dat ik vind dat je hier prima zelf medicatie voor kan zoeken, zonder tussenkomst van een arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt niet Nelly.
Hooikoortsklachten kunnen heel divers zijn
en heel verschillende optreden bij verschillende personen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Nely ; dat vind ik dus niet, ZEKER niet met kinderen.
Niet dat er snel iets echt levenbedreigends zal zijn dat op hooikoorts lijkt, maar met kinderen ga je niet zo makkelijk zelf 'dokteren' als jezelf, en een diagnose stellen mag al helemaal niet. Hooguit concludeer je zelf dat je klachten niet ernstig genoeg zijn om mee naar een dokter te gaan.
Hooikoorts wordt vaak als verzamelnaam gebruikt voor allerlei allergie-verschijnselen.

Weet je zeker dat het hooikoorts is?
En is ze dan allergisch voor bepaalde bloesems,
of voor grassen, of voor bepaalde bomen?

Dat kan allemaal uitmaken voor het medicijn wat het
beste kan werken.

Heeft ze een loopneus? Traanogen? Hoofdpijn?
Of alleen erge niesbuien?
Of nog meer of andere verschijnselen?

Dat kan allemaal uitmaken voor het medicijn wat
het beste kan werken.

En ook de leeftijd.
Dus als ze veel last heeft zou ik het nader laten onderzoeken, bloed prikken etc. En niet zelf gaan rommelen met een kind.

Ik spreek over 40 jaar ervaring met "hooikoorts".

Ik heb zware anti-histaminen gehad en injecties.

Gelukkig zijn de moderne middelen niet zo heftig.
Nu heb ik van de dokter Aerius. Dat is loratadine. Dat is ook vrij te koop. Op receptten gaat het van je eigen risico af, maar ik heb uitgerekend dat het toch goedkoper is op recept!
Zelfs in vergelijk met de merkloze spullen van Kruidvat en Etos.

Verder heb ik een neusspray die bij mij goed werkt: Fixonase.
Niet iets wat je zo maar door een kind laat gebruiken.

Tot slot gebruik ik af en toe Cetirizin, voor 99 cent bij de Aldi te koop. Daar kan je heel slaperig van worden.

Kijk ook hier:

http://www.goeievraag.nl/vraag/medicijn-onderdrukker-hooikoorts.8513
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
persoonlijk gebruik ik:

Cetirizine diHCL HTP 10 mg

het werkt erg goed (vooral tegen jeukende ogen
en koorts)
ik heb er zeer goede ervaringen mee.
kinderen vanaf 6 jaar.
voor kinderen 2 keer een halve tablet per dag,
volwassen in één keer.