wat kan je doen tegen hele koude tenen en vingers in de winter?

in de winter fiets ik gewoon naar school maar ik krijg altijd hele koude vingers en tenen. heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Meer/dikkere sokken aantrekken, dikke leren schoenen voor warme voeten en handschoenen voor warme handen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je tenen en je vingers blijven bewegen helpt meestal wel.
en natuurlijk warme sokken en handschoenen aan trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om laarzen met een vacht aan te trekken en voor je handen kun je het beste wanten aandoen.
Er zijn leren wanten met schapenvacht te krijgen en die helpen goed tegen de kou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg er in ieder geval voor een paar lekker warme handschoenen te dragen, zodra het buiten kouder wordt. Zorg ervoor dat je handschoenen niet te strak zitten.
Draag geen strakke kleding of sieraden die de bloedsomloop kunnen belemmeren.
Wanneer je ook binnen last van koude handen hebt, dan kun je handschoenen met afgeknipte vingers dragen.
Warme dranken, zoals een warme kop thee of koffie kunnen helpen.
Je handen af en toe onder de warme kraan weer opwarmen of in warm water onderdompelen.
Je handen insmeren met vaseline voordat je je handschoenen aandoet kan helpen.
Een bezoek aan de huisarts is nodig, wanneer je last hebt van koude en gevoelloze handen en vingers. Wanneer je handen en vingers regelmatig wit zijn van de kou en dood aanvoelen, kan er iets anders aan de hand zijn.
Zorg voor goede warme laarzen, wanneer je naar buiten gaat. Let er bij aankoop van nieuwe laarzen op dat ze gevoerd zijn. Het beste is een voering de gemaakt is van schapenwol. Goede warme laarzen zijn onder andere de Uggs en de Slovz (de Slovz zijn ook geschikt voor binnen).
Doe geen strakke sokken aan of meerdere paren sokken over elkaar heen. Zorg voor 1 paar warme sokken die niet te krap zijn. Strakke sokken om je voeten zorgen ervoor dat de bloedtoevoer wordt afgekneld.
Draag geen strakke kleding, zoals een strakke spijkerbroek of strak ondergoed. Ook hierdoor kan de bloedtoevoer naar de voeten worden belemmerd.
Bij kou 's-avonds in huis kun je lekker warme pantoffels aantrekken, maar ook een fleecedekentje over je voeten kan een weldaad zijn bij kou in de avond.
Neem een hete douche, een warm bad of een warm voetenbad voordat je naar bed gaat. Wanneer je voeten al koud zijn voordat je naar bed gaat, dan zullen ze in bed bijna niet warm worden.
fremar
12 jaar geleden
ik heb daar ook last van, als je in plaats van handschoenen eens wanten gebruikt. dat helpt echt omdat je dan met al je vingers bij elkaar zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cayennepeper eten helpt ook om je totale bloedsomloop te bevorderen!