Wat zijn dit voor bultjes ze jeuken ook heel erg?

Ik heb dus sinds gister bultjes aan de binnen kant van mijn boven benen ze jeuken heel erg ik ga morgen naar de dokter maar misschien weet iemand wat het kan zijn? En kan ik er iets op doen tegen de jeuk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Het zou een allergie kunnen zijn.

Krabben bij jeuk maakt de jeuk erger, én het blijft langer jeuken. Dus probeer niet te krabben.

Methoden om de jeuk te stillen door verkoelen:

-inwrijven met een ijsklontje
-de huid deppen met water met een scheutje azijn
-een vochtige washand of handdoek die u eerst een tijdje in de koelkast legt op de bulten leggen.

Meer zou ik niet doen vermits je morgen naar de dokter gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

niets op of aandoen, je gaat morgen naar de okter.
het kan een allergische reactie zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
lijkt op een irritatie..
beetje koelen, douchekop erop. kan helpen.
of gewoon een natgemaakt handdoek, nu en dan vervcersen.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen brandnetels zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet er uit als allergie. Cardiflor zalf (verkrijgbaar bij iedere drogist) zal snel je jeuk laten verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet eruit als een allergische reactie. Tegen de jeuk kan je menthol olie verdunnen met water. Toko Tolin (chinese menthol olie ) of Menthol-talkpoeder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heb(had) ik ook heel vaak en kwam bij mij van het toenmalige wasverzachter, kwam ikzelf achter. Ik kreeg eerst hydrofiele zalf met hormonen en toen was het zo weg, maar beter de bron aanpakken. Dus ga maar vast bedenken of het dat zou kunnen zijn, want dat gaat je ha zeker als eerst vragen, denk ik.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ook al heb je jaren lang het zelfde wasmiddel, je word allergisch, zo van de een op de andere dag kun je een allergie ontwikkelen. Dus eens een ander merkje proberen (liefst met zo min mogelijk parfum en parabenen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou misschien ook Gordelroos kunnen zijn. Maand geleden zelf ook last van gehad. Dit kan een week enorm jeuken, daarna worden het blaasjes. De blaasjes steken een paar dagen, maar die verdwijnen vanzelf weer. Gordelroos heeft met de waterpokken te maken, niks om zorgen over te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit kan natuurlijk niet aan je bovenbenen zitten, had me even verkeken op de vraag.
Heb dit ook paar jaar geleden gehad bovenaan en binnen m'n been. Het jeukt. Had er vaseline op gedaan, en toen werd het elke dag weer minder.