Nierstenen al 4 jaar last iemand met een oplossing?

Goede dag ik had de volgende vraag de moeder van mijn vriendin. Heeft u al meer dan 4 jaar last van nierstenen. Het is begonnen met lichte aan vallen. En steeds werd het erger er is eigenlijk zo ver ik hoor alles al aan gedaan wat ze konden van pillen tot aan vergruizen van de nierstenen. Ik heb wel gehoord dat er een mogelijk heid is dat is medicus vervangen van de nieren maar daar is maar 10% overlevingskans voor en de arts zeggen ook dat ze dit liever niet willen doen.

(De pijn is elke dag er moet ook 3 per week een morfine spijt worden gehaald op om de pijn draag baar te houden de reden dat het maar 3 per week is omdat het anders te verslaafd werkt en het dan minder effect heeft)

Wat mijn vraag eigenlijk is zouden er nog andere oplossing die meschien iemand weet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

10% overlevingskans voor een nier vervangen is natuurlijk onzin. Het is alleen dat er mensen zijn die wel ergere problemen hebben zoals nierkanker en deze krijgen dus voorrang , waardoor het enorm lang zou duren en de artsen het dus ook liever niet doen tenzij ècht nodig is. Het kan zijn dat het vergruizen niet goed is gebeurt, vraag een "second opinion" aan bij een ander ziekenhuis. Op zich zou niersteenvergruizing de klachten weg moeten helpen, als dit niet t geval is zijn er misschien andere problemen waar ze dan achter kunnen komen.