wat kan ik Doen tegen vocht vasthouden??

Ik sport zon 5x per week. en ik merk dat als ik een dag niet sport en heel veel eet dat de volgende dag het Gewicht enorm overdreven is zo ben ik met de Kerstdagen zonder Pardon volgens de weegschaal 5kilo aangekomen dit kan natuurlijk echtniet ik heb beide dagen dubbel aan calorieen gegeten dus voor 4 dagen gegeten! ik heb dit elke keer en naar bezoek aan de sportschool is er de volgende dag zoo 3kilo eraf? hoe kan het dat ik zoveel vocht vasthoud? weet iemand hoe ik dit kan oplossen? het is altijd dat als ik de dagniet sport en veel eet enorm aankom van 65 kilo kun je toch niet binnen 2 dagen bijna 70kilo wegen? ik zie dat de huid erook opgezet uitziet bij de buik.. wie heeft goed advies?

Gr Ricardo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ga niet elke dag op de weegschaal staan, maar doe dit op een vaste dag, anders maak je jezelf gek. Je had jezelf bijvoorbeeld vorig week dinsdag kunnen wegen (voor de feestdagen) en vandaag weer (na de feestdagen).
-

Om de diagnose te stellen, kun je een testje uitvoeren. Duw met je vingers in je been, of op de plaats waarvan jij denkt dat je vocht vasthoudt. Als jouw vingerafdrukken nog even blijven staan in je huid nadat je je vingers hebt weggehaald, dan houd je waarschijnlijk vocht vast. Ook plotseling gewichtstoename die NIET kan worden herleid naar overmatige voedselinname kan op vocht vasthouden wijzen. Bovendien is het vasthouden van vocht vaak duidelijk zichtbaar.

Tips om het vasthouden van vocht te voorkomen zijn:

- Drink minstens 1,5 liter water per dag.

- Wees zuinig met zout en gekruid eten.

- Zorg voor voldoende beweging om de bloedsomloop & spieractiviteit te stimuleren. (hoeft jou niet verteld te worden..)

- Peterselie, bleekselderij of appelazijn kunnen soms helpen.

- Leg een kussen onder je benen, hierdoor bevorder je de opname van vocht door de aderen.

- Eet gezond; dit klinkt kort door de bocht, maar door gezond te eten zorg je ervoor dat je nieren en lever optimaal functioneren.

- Eet vooral niet te veel vetten en suikers, maar gezonde kost zoals groenten, fruit, granen en eiwitten.

Verder kun je bij de apotheek terecht voor een homeopatisch medicijn. A.Vogel Solidago complex bijvoorbeeld.

Je hebt nu tips om het vasthouden van vocht te voorkomen, en je kunt naar de apotheek voor een medicijn, maar je kunt ook medicijnen op recept krijgen. Dan zou je dus even een afspraak met de huisarts moeten maken. Kun je ook meteen je vragen aan stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt denkt dat je vocht
vast houd moet je niet zelf
gaan zitten dokteren, vocht
vast houden heeft bijna altijd
een oorzaak,nieren oid.
Dus wil je het zeker weten?
even naar je h.a