kloppende pijn links onderbuik, geen uitstraling naar been en niet zo ondragelijk dat ik niet kan functioneren. Wat kan dat zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gerelateerde vragen
•Onder het sex, pijn in de onderbuik?
•Wat is de oorzak van pijn in onderbuik
•Pijn in onderbuik. wat is dit? *vrouw
•Pijn in onderbuik, wat kan dit zijn ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kloppende pijn duidt meestal op een ontsteking, dus zo snel mogelijk naar je huisarts.

Antwoorden (2)

Ik heb een link gevonden met 15 mogelijke oorzaken, maat er zijn er vast nog meer.
Dus om te weten wat er aan de hand is moet je maandag echt even een afspraak maken met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw dat zijn er nog al wat... mijn vraag is nu, is er één oorzaak bij die er toe leidt dat je NU de HAP moet bellen of morgenochtend of zijn alle 15 oorzaken daar niet al te gevaarlijk voor? Met andere woorden: is jouw advies veilig genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, mijn advies is niet vrij van risico.
Naast de mogelijkheid dat vragenstelster vanacht nog kan overlijden aan de oorzaak van haar buikpijn, kan ze ook onder een auto komen op weg naar de dokters post.
Ik vind dit een verantwoord advies, het is aan de vragenstelster wat ze ermee doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goed Nelly! + Dit soort vragen zouden eigenlijk niet toegelaten mogen worden.
Maar gelukkig staat de waarschuwing er boven: Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nelly, je hebt een plus van mij hoor. Ik zet er altijd wel iets bij als 'wij kunnen het niet zien, als je het niet vertrouwt moet je nu bellen of morgenochtend" . Om veiliger te blijven zitten adviseer ik jou dat ook te doen. Er zaten daadwerkelijk hele gevaarlijke oorzaken bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben altijd heel zorgvuldig in het geven van antwoorden waar een dokter eigenlijk de enige is die dat kan doen.
Maar in dit geval vond ik, na overweging, dat dit een goed antwoord was.
Ik denk altijd maar, als een van de kinderen het had wat zou ik dan doen.
Beste monique,

Dit klinkt niet goed, een kloppende pijn kan op een ontsteking wijzen. Links onderin je buik liggen je eierstok en een stuk van de dikke darm. Nu kan daar een verstopping inzitten? Heb je elke dag ontlasting? Want dit is wel elke dag nodig.
Wat er ook aan de hand kan zijn is een eileider ontsteking, door bijvoorbeeld een bacterie. Wat overigens vaak gebeurd is dat vrouwen onbewust lang hiermee kunnen rondlopen en dat op vele testen bij de huisarts de bacterie niet wordt ontdekt. Dit voelt stekend, kloppend en je wordt er moe van. Sommige vrouwen lopen jaren met een niet ontdekte infectie en voelen niets.

Wat verstandig is om naar een juiste kliniek te gaan in het ziekenhuis, ( bijv. poli interne geneeskunde van het Kennemer Gasthuis, zij zijn hierin gespecialiseerd, afdeling ggd) (misschien niet leuk om te horen, maar dit kan een chlamydia infectie zijn)
Houdt er rekening mee dat een test soms het beestje niet in 1x vind, dus test bij verschillende of een gespecialiseerde instellingen.

Wat je nu thuis kunt doen, tegen de kloppingen, is een koudewikkel aanleggen, dit komt uit de natuurgeneeskunde. Is een echt oma,s recept.
Dit is een koude natte doek op de plek leggen, met een droge doek eroverheen. Dit zorgt ervoor dat de hitte in de koude doek trekt. Gebruik de natte doek maar 1x , pak dan weer een nieuwe schone koude doek.