Hoe lang duurt het voordat brandwonden 2de graads niet meer heel erg pijn doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
30.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het pas gebeurd is, kan je nog opnieuw je brandwonde onder lauw-koud stromend water houden. Dat verzacht niet alleen de pijn, maar verbetert ook de brandwonde. Sterkte!

Antwoorden (5)

Uit eigen ervaring ( linkerbeen ).
Zolang je het goed verzorgd, met een goede crème, kan het binnen 1 / anderhalve week in zijn geheel niet meer pijn doen.
Vraag naar de huisarts om een goede crème.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het goed verzorgd, dat houdt in, zorgen dat het goed kan genezen en niet de kans krijgt om te ontsteken. Dan geneest het snel en neemt de pijn snel af. Hoelang dat duurt is moeilijk te bepalen. De ene ervaart pijn anders dan de andere. Als het gaat onsteken (pus-rood) zou ik je adviseren om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
binnen anderhalve week weer genezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder mens geneest anders. En verder gaat het er ook om hoe je er mee omgaat. Dus jou antwoord klopt niet.
ligt eraan, heb je een blaar? ik had een blaar en dat deed zo zeer. ik ben naar de dokter gegaan en die heeft hem met een naald lek geprikt toen rustig uitgedrukt en daarna met een gaasje zodat het goed schoon blijft! de druk is er af en het doet geen pijn meer! als er geen blaar is zal ik naar de apotheek, kruidvat of trekpleister of dergelijke gaan en naar een zalf/creme vragen! Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erge pijn voelt voor iedereen anders. Het hangt er ook vanaf hoe groot het oppervlak is dat verbrand is. Bij een blaar van 2 centimeter doormeter is de pijn makkelijker te verdragen dan bij een blaar van 10 cm. Gewoonlijk is de pijn minder als de blaren beginnen uit te drogen. Dat is na een dag of 3.

Er is ook nog verschil in 2de graads brandwonden:
Oppervlakkige tweede graads brandwonden: dit zijn brandwonden die iets dieper zijn dan de buitenste laag van de huis (epidermis), maar die ook nog niet helemaal diep doorgedrongen zijn. Je kunt een oppervlakkige tweede graads brandwond herkennen aan blaarvorming terwijl de huid egaal roze-rood is. De brandwonde zal normaal gezien binnen 2 à 3 weken volledig genezen zijn.

Diepe tweede graads brandwonden zijn ernstiger, hierbij is de epidermis geheel kapot, maar de wond gaat ook dieper door. Een diepe tweede graads verbranding kun je herkennen aan blaren met daarbij een afwisselend rode en wasachtig witte verkleuring van de huid. Bij deze brandwonden kan het 4 tot 6 weken duren voordat de wond is genezen.