Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe opstaan met gebroken sleutelbeen?

mijn dochter heeft haar sleutelbeen gebroken. Het moeilijkste voor haar is om van liggend plaat in bed op te staan. Iemand advies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
Ze kan de arm aan de andere zijde toch wel gebruiken om zich op te duwen? Misschien helpt het om het bed andersom te plaatsen.
Ivana
10 jaar geleden
Papagaai instaleren. Dat is een trekhulp die je bij het Witte Kruis kan huren/krijgen.
Poet
10 jaar geleden
Een stevige stoel oid naast het bed zetten waar ze zich aan kan vasthouden met de andere hand en zo heel langzaam en gecontroleerd kan komen tot zitten en staan (op het bed/matras heb je te weinig steun, wiebelt te veel en elke beweging is pijnlijk).
Als het bed aan één kant tegen een muur staat waardoor je aan de verkeerde kant zit dan kun je het kussen aan het voeteneind doen voor een tijdje.
Deze ergste pijn ging bij mij vrij snel over. Binnen een week was het wel weer te doen hoewel het nadien wel een week of 5 duurde voor de pijn helemaal was. Ik was toen plm 15 jaar

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Misschien net zoals in het ziekenhuis zo'n optrekding (hoe noemt zoiets nou echt?)
te hangen?
Je kan ook proberen haar gewoon iedere ochtend recht te helpen totdat het genezen is ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Lees je reacties op de vraag. Daar staat al een uur hoe zo'n ding genoemd wordt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding