Gaat een spierspasme in je hand vanzelf over, of is het een begin naar erger?

had steeds een rare dwangstand in mijn hand. bleek spierspasme. gaat dat vanzelf over of is het een begin naar erger. deze week zie ik mijn arts weer en vraag ik het ook maar wil gewoon weten wat de ervaringen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel belangrijk om te melden aan je arts.
Meteen ook even nadenken of er nog andere klachten zijn voorgevallen de laatste tijd zoals
- gevoelsstoornissen (bv. in de voeten / benen)
- gezichtsstoornissen
- tintelingen
- ...
Ga ook na wanneer je precies die spasme krijgt en of er een uitlokkende factor is.

Het beste antwoord

Dat hangt er volgens mij van af wat je medische achtergrond is. Je hebt al een afspraak met je (een) arts?
Hangt het niet samen met wat je al hebt?

Zo niet: een goede vriend van mij had dit en bleek met zijn 10x koffie per dag te veel te hebben. Ik (zonder koffie) heb dit zelf ook gehad (ongeveer 2 weken lang, dan elke keer met tussenpozen) en het was (volgens de heren dokter) gewoon stress. Het lichaam kan niet veel hebben zeiden ze :-(

Het begon idd in mijn hand, toen arm(en) en daarna ooglid. Verdween gelukkig na die tijd, maar met elke periode van stress komen de symptomen weer terug (al sinds een jaar of 8).

Maar:begin tot erger? Dat kan alleen een arts je vertellen. Laat je in ieder geval niet afschepen met een standaard antwoord...

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal gaan de klachten vanzelf over,je kunt je spieren trachten te ontspannen door ze in een warm badje te bewegen en wat oefeningen te doen.
Als je klachten blijven aanhouden is het verstandig om je huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat de achterliggende oorzaak is. Het kan zijn dat t een overbelasting is of een Neurologische aandoening. Via gv is dat niet te zien. succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is belangrijk om dit in de gaten te houden. Vaak is het stress gerelateerd of heeft het te maken met een overbelasting van een spier. Deze trekt dan samen om weer te kunnen ontspannen. Ik heb toevallig een aantal maanden geleden hetzelfde gehad. Ik had ze overal. Ik ben bij de huisarts geweest omdat ik bang was voor ALS of MS maar hij deed een aantal testen en sloot dit uit en kwam dus ook op stress. Klopt wel want ik had net een stressvolle periode achter de rug dus 1+1 is 2 natuurlijk. Hij zei mij wel dat als het neurologisch is het vaak constant op 1 plek is omdat dat deel van de hersens zijn aangetast. Het ging bij mij pas na 4 maanden over dus het duurt wel ff. Soms heb ik er nog wel eens last van en het valt mij dan op dat ik mijn arm bijvoorbeeld intensief gebruikt hebt. Vaak heb je bij spierziekte ook krachtverlies. Je kan dit testen. Ga staan met beide benen licht gespreid. Steek je handen vooruit met platte handpalm. Houdt dit even vol. En dan draai te tegelijkertijd je handpalmen naar beneden. Wanneer er dan 1 hand naar beneden zakt is er sprake van krachtverlies. Dus de handen moeten op gelijke hoogte blijven. Indien dit dus niet het geval is even de huisarts raadplegen. Maar let eens op je houding. Gebruik je die arm meer. leun je er meer op? Houdt je je stuur vast ermee. Simpele dagelijkse dingen kunnen op den duur overbelasting veroorzaken.