Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een eetkliniek voor mensen die niet uit hun suikerverslaving (slechte eetgewoonte) kunnen komen?

Ik bedoel dan voor mensen die misschien niet een eetstoornis hebben maar begeleiding nodig hebben in een kliniek om van hun lichaams/psychologische klachten af te komen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Erna55
7 jaar geleden
Nee, die bestaat niet.
Wanneer je je suikergebruik wilt verminderen dan zul je dat gewoon zelf moeten doen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Een lichamelijke suikerverslaving bestaat niet. Je gaat niet rechtstreeks uit de suikerpot eten als je geen koekje kan krijgen. Werk aan voldoende slapen, stress verminderen, voldoende in totaal eten op een dag, en voldoende volwaardige voeding (eiwitten en groentes zijn vooral belangrijk). Dan word je zin in suiker over het algemeen al minder.
Je huisarts kan je doorverwijzen naar een dietist.
ronron1212
7 jaar geleden
@Ritsuka ik ken echt wel mensen die uit de suikerpot eten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zijn commerciële instellingen.
Als jij het als een eetstoornis of verslaving ziet ben je waarschijnlijk gewoon welkom.
Bijna alles kan je onder NAO plaatsen.
http://www.amarum.nl/site/Info%20over%20eetstoornissen/ Over of het lichamelijk verslavend is kan je (nutteloos) discussiëren. Er zijn zeker wel lichamelijke (afkick) verschijnselen bij stoppen met geraffineerde suikers.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt allemaal voor de reacties!
Snuffel
7 jaar geleden
www.ikeetsuikervrij.nl heeft mij daadwerkelijk geholpen. Ze bieden een online cursus aan, die heel makkelijk te doen is. Echt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een kliniek specifiek voor dat weet ik niet, maar dit is wel een goede site. Ook als je geen eetstoornis hebt, staan er nuttige tips op: http://www.vrijvaneetstoornis.nl/slechts-een-stukje-chocola/
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding