Waarom heb ik zo'n brandend gevoel in mijn wonden.

Vorige week heb ik wat weg laten halen door een arts. De gehechte wonden heb ik constant een brandend gevoel in! Maar niet echt rood. Wel de wond zelf is wat roder en bobbeliger. Maar niet ernaast.

Wat is dat branderige gevoel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen pijn maar gewoon interesse!

Het beste antwoord

Hier kan misschien een specialist van een Pijnpoli iets zinnigs over zeggen. iedereen ervaart pijn na een medische ingreep anders. Hersenen zijn nog steeds voor het grootste deel onbegrijpelijk. Denk eens aan spookpijnen na een amputatie. Maar wat belet u bij deze aanwijzingen van uiterlijk, lichte roodheid en pijngevoel naar de huisarts te gaan? Gewoon doen, hij is de vakman. Hij kan uw ongerustheid wegnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal!
Borstverkleining is geen lichte ingreep.
Nee de arts verwachte niet veel pijn, kan 4x 2 paracetamol nemen
De eerste week gebruikte ik ook arcoxia 90mg Alleen weet niet of je het pijn
Mag noemen. Nu valt het mee, gisteren avond veel
Meer. De wonden zien er rustig uit verder. Alleen het brand nog steeds licht.
Morgen heb ik wondpoli, dus zal daar wel even vragen.
Ik houd dat nog wel een dagje.
Bedankt voor uw reactie!

Andere antwoorden (2)

Een branderig gevoel kán een teken zijn van een wondinfectie. Maar het kan ook gewoon het herstelproces zijn wat dit gevoel veroorzaakt. Als je er meer last van krijgt laat dan toch de huisarts er maar even naar kijken!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, ik wacht wel even af. Wou weten wat dit eigenlijk was.
Morgen toch wondcontrole, dus vraag het daar wel even
In dit geval beslist de huisdokter hierover consulteren. Pijn na een kleine ingreep mag slechts korte tijd voelbaar zijn (enkele uren).

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn altijd mensen met een extreem lage pijndrempel.
Maar toch even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dank.
Even tussen haakjes heb ik een vrij hoge pijngrens. Herstel voor deze op is 6 wkn. Gebruik nu al de helft van de aangegeven
Pijnstilling. Dit mocht ook, alleen wou graag weten wat dit was. Vorige week namelijk een borstverkleining ondergaan.
Dus best pittig.