Kun je na een hernia operatie beter in een waterbed slapen of op een matras?

Jaren geleden aan mijn rug geopereerd hernia. Nu valt mij op dat ik heb de afgelopen drie weken op een hard matras heb geslapen en smorgens geen rugpijn had. nu stap ik thuis uit mijn waterbed en heb wel rugpijn. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Dat ligt aan hoe veel last je er nog van hebt, persoonlijk heb ik een wervel vergroeiing en mijn ervaring is dat een peperdure boxspring héérlijk slaapt. Dit is echter ook afhankelijk van "wat voor slaper" je bent. Ik ben superblij bijvoorbeeld met een traagschuim kussen, wat terdege wel uitmaakt in je slaap comfort. Mijn huidige matras is ècht niet "je van het" en ben qua €'s niet in staat om een nieuw bed te kopen helaas, anders kies ik absoluut voor een traagschuim matras en op verzoek kan ik je diverse links sturen waar ze regelmatig (kan zo maar een maand duren voordat er weer 1 voorbij komt) die dingen tot 70% korting aanbieden...... Het belangrijkste is: Slaap je alleen?, zo niet, heeft je partner ook dezelfde klachten?, en wat is je slaaphouding? Onrustige slapers, krijgen alleen maar meer last van een waterbed dan "stil liggers", heb vanalles geprobeerd, het beroerdste slaap je op een politiebureau :P en heb zelf een wervelvergroeiing dus weet hoe het is om met 24/7 met pijn in je rug te lopen... Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is goed om jr houding regelmatig af te wisselen, en slapen doet men best op een matras die voldoende steun aan de rug geeft, dus geen waterbed maar een stevig (middelhard) matras
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kennis van mij heeft een speciaal matras laten aanmeten die extra steun geeft op de plekken waar je het nodig hebt. Ze meten dat met een computer. Iets van CustoMatraz ofzo...