Hoe gaat de dokter te werkt bij een ingegroeide teennagel?

Na dagen proberen ga ik toch maar volgende week naar de dokter ondanks de ongelofelijke angst voor pijn. :(

Ik vroeg me alleen iets af.
Ik heb jaren lopen klieren met me teennagels en praktisch gezien elke kant van me grote tenen groeien in als ik het niet op tijd af knip. Om eerlijk te zijn vind ik dat niet erg en ik heb het liever dan nog meer pijn tijdens die operatie. Dus wat ik me af vroeg is; Als ik naar de dokter ga voor mijn ingegroeide teennagel die een ontsteking heeft veroorzaakt. Gaat hij dan meteen de andere kanten ook opereren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
12 jaar geleden
heb je al eens beugeltjes laten zetten?
helpt mij fantastisch.

Het beste antwoord

De dokter, indien je daar je huisarts mee bedoelt, gaat er niet mee aan het werk. De Chirurg wel.
De huisarts kan je hooguit een middeltje voorschrijven tegen de ontsteking.

Een chirurg geeft je een verdovingsprik in je grote teen.
Daarna gaat hij aan het werk, maar daar voel jij niks van.
Hij haalt wat weefsel weg aan de zijkanten van je teennagel, zodat op die plekken geen nagel meer kan groeien en dus ook niet kan ingroeien.

Zonder acute noodzaak zal hij slechts 1 voet per keer behandelen.
Daarna zul je mogelijk een tijdje op sandalen moeten lopen, zodat de teen niet in een strakke schoen in de verdrukking kan komen tijdens het genezingsproces.

Pas als de teen volledig weer hersteld is van de operatie gaat hij wat doen aan de grote teen van je andere voet, indien je daar ook problemen mee hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn huisartsen die deze kleine ingreep ook uitvoeren, maar dat zijn er maar weinig.

Andere antwoorden (2)

Je wordt doorgestuurd naar de chirurg, deze geeft je 2 verdovingen in je teen (tanden op elkaar, want deze zijn pijnlijk) en snijdt vervolgens een stuk nagel weg( daar voel je niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn huisartsen die deze kleine ingreep ook uitvoeren, maar dat zijn er maar weinig.
Ten eerste is het geen operatie, maar een kleine ingreep en een dokter zal niets doen als jij het niet wil.
Hij kan wel adviseren, maar als jij wil dat hij van andere tenen afblijft dan gebeurt dat ook, het is jouw lijf.