Is dit een tekenbeet of een muggenbeet?

Ik heb een rode kring op mijn kuit zitten. Ik vroeg me af of dit een tekenbeet of een muggenbeet is. Ik moet toegeven dat ik mezelf soms betrapte op het krabben van het bultje. Zou iemand mij kunnen helpen

Picture for question
12.4K
Jeffie31
een jaar geleden
De cirkel eromheen is in ieder geval jeukerig en lijkt een beetje opgezwollen, maar ik vraag het voor de zekerheid
Amadea
een jaar geleden
Meet even op wat de diameter van de rode kring is. Wordt die namelijk groter, dan heb je kans te zijn gebeten door een geïnfecteerde teek.
Jeffie31
een jaar geleden
De omtrek van de cirkel is nu ongeveer 0.8 tot 1 cm
Zeus123
een jaar geleden
Bij twijfel kun je het beste de huisarts bellen

Antwoorden (1)

Ik denk dat het een teke beet is want een rode kring komt niet voor bij muggen beten.
een jaar geleden