Als je NU naar de TV kijkt, zul je veel te weten komen.
"De ADHD-hype", Zembla Ned 2, begonnen om 22h35 en duurt tot 23:15
Het zal vast ook wel in uitzending gemist komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn vriendin wil voetbal kijken,kijk wel naar uitzending gemist okee

Andere antwoorden (10)

Waar leid je uit af dat het veel meer voorkomt dan vroeger? Het wordt vaker gediagnosticeerd (vastgesteld) dan vroeger. Vroeger waren er net zo veel drukke kinderen als tegenwoordig, alleen werd dat druk zijn niet in een vakje gestopt en hadden we er wat meer geduld mee. De grootste probleemgevallen gingen naar de LOMschool, de andere waren gewoon de 'snotjong' waarvan je er altijd wel een paar in de klas had. Net als tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kinderen worden teveel verwent met e-nummers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is niet waar, dus een min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen krijgen niet veel e-nummers binnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel, maar daar krijg je geen ADHD van. Dat is uit diverse onderzoeken gebleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen krijgt dat binnen lijkt me, dus het leidt niet automatisch tot ADHD.
De wereld telt meer bewoners, dus is het logisch dat er meer ADHD patiënten zijn.
13 jaar geleden
In de loop van de jaren zijn aandachtstekortstoornissen toegeschreven aan van alles en nog wat, van slecht ouderschap tot TL-verlichting.

Thans wordt gedacht dat ADHD verband houdt met stoornissen in bepaalde hersenfuncties.

In 1990 onderzocht het Nationale Instituut voor de Geestelijke Volksgezondheid 25 volwassenen met ADHD-symptomen en constateerde dat bij hen juist in de hersengebieden die het bewegen en de concentratie regelen, de glucosestofwisseling langzamer verliep.

In zo’n veertig procent van de ADHD-gevallen schijnt de genetische opbouw van de persoon in kwestie een rol te spelen.

Volgens The Hyperactive Child Book zijn andere factoren die misschien verband houden met ADHD het gebruik van alcohol of drugs door de moeder tijdens de zwangerschap, loodvergiftiging en, in enkele gevallen, het voedingspatroon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het antwoord zelf al hebt gegeven... Vroeger waren veel psychische klachten niet zo aan de orde van de dag... Mensen hadden toch meer een "niet zo zeuren" mentaliteit... De psyche van de mens werd minder serieus genomen... En een probleem dat geen naam heeft kan ook niet gediagnostiseerd worden... Dus vroeger waren kinderen druk, tegenwoordig is het ADHD...

Alhoewel ik heel goed weet dat ADHD een heel serieus probleem is ben ik wel van mening dat het tegenwoordig erg snel gesteld word... En ik denk ook dat de huidige manier van opvoeden er iets mee te maken heeft... Vroeger waren moeders thuis, tegenwoordig is het een geren en gevlieg en zoals ik dat zie draagt dat niet bij aan de stabiliteit van een kind en sommige kinderen gaan dan ander gedrag vertonen... Dit word snel aangezien als ADHD, misschien ook omdat het voor de ouders gemakkelijker is als het beestje een naam heeft die ze aan kunnen wijzen in plaats van hun eigen invloed hierop...

Dit laatste is als aanvulling en gebaseerd op mijn eigen ervaringen van naasten gebaseerd... Het is niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt, jij hoort er nu veel meer van. Kwam vroeger net zoveel voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de kinderen vroeger levertraan kregen!!

Uiteraard hoor je er tegenwoordig meer over omdat de communicatiemiddelen ten opzichte van vroeger sterk verbeterd zijn.

Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals jouw tijd is die van mij ook kostbaar. Ik zit hier dus niet om onzin te verkondigen. Kan de punten niet inwisselen voor geld, dus oordeel zelf. Wat betreft de levertraan: Onze grootmoeders waren echt niet gek hoor!!!
omdat er meer onderzoeken gedaan worden dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat de kinderen van nu veel meer prikkels van buitenaf krijgen dan vroeger.Verder denk ik dat het ook met voeding heeft te maken, veel suiker ed .
Het is een "moderne ziekte" in deze maatschappij veel te snel krijg je een stempel als je niet of anders bent dan de "gemiddelde 'Nederlander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat kinderen zich meer en meer willen manifesteren