Heb ik een triggervinger?

Beste mensen,

Mijn ringvinger blijft vaak steken. Je hoort knak als ie weer recht staat.

Ik heb het opgezocht en het lijkt op een triggervinger. Echter daar staat dat het pijnlijk is en dat de pees gezwollen is en zo.

Ik zie geen zwelling en pijn heb ik er ook niet van. Het is enkel zeer irritant.

Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Er staat dat je het van reuma kan krijgen. Echter ik heb artitis in mijn rechterteenbotje en daarna is mijn bloed nog onderzocht op reuma. Dat was niet het geval.

Ik vraag me af of ik hiermee naar de huisarts moet. Ik bedoel kan het erger worden en ben ik dan misschien ergens te laat mee of zo? Ik ben 60 jaar. Kan het ook artrose zijn?

vr gr Gonna

Toegevoegd na 21 minuten:
Nog een aanvulling. Bij mijn ene teen is chronische artritis geconstateerd. Dit is mijn tweede vraag of er verschil is tussen chronische artritis en reumatoide artritis of is dat hetzelfde?

vr gr Gonna

10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon naar huisarts gaan, kan ie even kijken.
Of misschien artritis in de handen!
Maak maar een afspraak
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb hetzelfde gehad, kleine operatie in de handpalm( verkleefde pees losmaken) en nooit meer teruggekomen. Dus verwijzing van de huisarts vragen

Antwoorden (1)

ik heb enkele jaren geleden exact het zelfde gehad. Na een kliene operatie in de handplam( verkleefde pees losmaken) is het nooit meer teruggekomen.
Afspraak met de huisarts maken dus.