Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb redelijk last van mijn nek en heb het ook best koud maar heb vanavond wel voetbal training. Is het zo dat je beter kunt worden van sporten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
809

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, als je voelt dat je ziek gaat worden, maakt je immuunsysteem tijdelijk overuren. Als je daarbij ook nog eens gaat sporten, kan dat net te veel van je lichaam vragen. Je zou in dat geval je lichaam beter rust kunnen geven, zodat al je energie aan het herstellen of voorkomen van de ziekte besteed kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, als jij iets onder de leden hebt zal het door sporten echt niet beter worden. Als je er fysiek nog wel goed toe in staat bent kleed je dan maar wel goed warm aan, sjaal om de nek e.d. En kom niet te dicht bij je medesporters, zodat je ze eventueel niet aan kan steken!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Als je echt ziek bent, dan zal je zeker niet beter worden van sporten. Maar als je je gewoon niet zo lekker voelt (last van je nek kan ook komen doordat je verkeerd hebt gelegen in je slaap), en je geniet erg van voetballen, dan kan het goed dat je daardoor je kwaaltjes (niet flauw bedoelt) vergeet, en je weer kiplekker gaat voelen.
Jij bent de enige die het kan beslissen. Als je geen zin hebt in training, dan zou ik niet gaan. Maar als je er erg naar uitkijkt, dan zou ik het gewoon proberen.
Succes ermee!!

Toegevoegd na 47 seconden:
"niet flauw bedoelt" moet natuurlijk zijn "niet flauw bedoeld" :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van stil zitten word je alleen maar stijver, het beste is gewoon blijven bewegen/trainen, maar natuurlijk niet forceren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding