Een sportblessure is ontstaan bij of als gevolg van het sporten. Andere blessures kunnen allerlei oorzaken hebben, bv een val van een trap kan een blessure veroorzaken. Een sportblessure is dus een soort blessure.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het woord blessure wordt voornamelijk gebruikt
voor een vorm van lichamelijk letsel die men door het beoefenen van sport heeft gekregen.
Dan is het dus een sportblessure.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blessure

Maar een blessure is dus eigenlijk een beschadiging van het lichaam door een oorzaak van buiten het lichaam. Een verwonding, een letsel.
Dat kan dus ook ontstaan door een ongeval, een ongeluk, vallen etc.
Dan is het geen sportblessure.