Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoelang duurt het helen van een tweede graad brandwond voordat ik weer kan zwemmen?

Ik heb maandag een pan kokend soep over mijn linker been heen gekregen en nu zit mijn hele bovenbeen onder de brandwonden. Ik weet dat dit misschien een stomme vraag is maar ik was heel goed op weg met elke dag zwemmen dus ik vroeg me af hoelang dit ongeveer duurt om te helen voordat ik weer VEILIG kan zwemmen. Ik wil niets rushen.
De brandwond zelf is ter grote van de hele bovenkant van mijn bovenbeen dus ong 15 x 25 cm in oppervlakte.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste is om hiervoor naar de huisarts te gaan. Mocht dat om het één en ander niet lukken, dan zou ik adviseren de brandwond gedurende de eerste week niet in contact te brengen met water om de kans op eventuele infecties zo veel mogelijk te beperken. Aan te raden is om ten minste twee weken niet te zwemmen en let erop dat de brandwond niet in contact komt met (direct) zonlicht! Heel vervelend, maar wel het meest verstandig. Succes en sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100