Duizelig bij extra spanning?

Ik ben de laatste tijd duizelig. Het is zo erg geweest dat ik stond te zwalken op mijn benen. Dat is nu niet meer zo. Stel dat er een stress volle situatie voordoet, neem een voorbeeld dat je partner verteld ik verlaat je op zo een moment draait de wereld. Meestal is het daarna weer over. Soms bij een verkeerde houding heb ik datzelfde gevoel maar dan minder heftig.

Nu heb ik veel stress gehad de laatste tijd dus het zou niet gek zijn als het uit mijn nek en schouders komt. Of mijn kaak die gespannen is. Wat ik ook voel is een soort prop in mijn oor. Voelt iets dof. Hoor wel gewoon goed en ook heb ik geen pijn. Wel heb ik al jaren een piep in mijn oor als het stil is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Eet je wel genoeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh jee eet zat. Het is niet mijn suikerspiegel.
burgos
12 jaar geleden
Goed mogenlijk dat dit
spanning is.
Daan is je nek zo gespannen
dat je er duizelig van wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad. En ook als ik te lang computer of naar voren zit. Bijvoorbeeld als ik even whatsapp met iemand. Is er een soort kortsluiting

Antwoorden (4)

Het is inderdaad mogelijk dat je bij stress duizelig wordt . Het kan zijn dat je bloeddruk wat aan de hoge kant is. Het lijkt me raadzaam om eens naar de huisarts te gaan. Laat dan je bloeddruk meten en je oor nakijken. Mischien moet hij wel uitgespoten worden. Je evenwichtsorgaan zit dicht bij het oor. Wie weet is dat ook een verband met je klachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent me net voor....
Duizelig bij extra inspanning kan komen door een lage bloeddruk en bloeddoorstroming. Wat je oor betreft, daar zit een eenwichtsoorgaan waar die duizeligheid vandaankomt, bij die duizeligheid hoort oorsuizen en pieptoon in je oor. Je kan je bloeddruk een keer laten meten bij een arts....als je al lage bloeddruk hebt kan stress dit verergeren, bij hoge bloeddruk idem dito.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat ook te denken aan een lage bloeddruk maar bij stress wordt de bloeddruk hoger. Wat het ook is, verstandig om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat dacht ik ook altijd, maar ik heb al een lage bloeddruk altijd gehad en bij stress wordt die alleen maar lager met flauwvallen als eindresultaat......(op die momenten wordt mijn bloeddruk gemeten en is dan altijd te laag....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn bloeddruk is het niet. Ja die word hoger bij stress maar als deze de rest van de dag te laag zou zijn zou ik me slechter moeten voelen. Weet hoe het voelt en dit voelt duidelijk anders.
Mbt je oor zijn al goede adviezen gegeven, even daarnaar laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad. Sowieso kan niemand over internet zeggen wat er precies aan de hand is, en is het wel zo verstandig om met echt nieuwe klachten eens naar de huisarts te gaan.

Als je vraag is of duizeligheid kán komen door spanning: ja, dat kan. Misschien hyperventileer je wel eventjes als je schrikt of als de spanning toeneemt, daar kun je flink duizelig van zijn. Ook een verhoogde spierspanning kan duizeligheid veroorzaken, en kan ook goed samengaan met hyperventilatie, of 'gewoon' een wat hoge ademhaling. Dus dat je vooral via je borst ademt, en niet via je buik, vaak ga je 'hoger' ademen als je gespannen bent en als je je spieren meer aanspant. En misschien heeft dat rare gevoel in je oor er ook wel mee te maken, maar dat is nogmaals natuurlijk niet met zekerheid te zeggen via internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat het heel verstandig is om eens langs je huisarts te gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb gisteren contact gehad met de beste man en mijn buis van eustachius is verstopt.