Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aan welke kant van je lichaam ervaar je de meeste pijn?

Als mijn moeder mijn haar invlecht, zeg ik altijd dat het links meer pijn doet, waarop zij zegt dat dat komt omdat het dichter bij je hart is. Nu was ik bij de fysiotherapeut en deed het rechts juist meer pijn (ik ben plat op mijn rug gevallen, dus in principe doet het normaal aan beide kanten evenveel pijn, alleen nu merkte ik duidelijk verschil) en de fysiotherapeute zei dat dat kwam omdat ik rechthandig ben. Nu vraag ik me dus af wat waar is, of dat het allemaal klets is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij is er geen verschil in de dichtheid van pijnsensoren (zenuwen) tussen links en rechts; ben je in principe behoorlijk exact gespiegeld, op een enkel orgaan na.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Aan de binnenkant
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mijn gevoel is dat kletspraat. Heb een probleempje gehad met mijn rechterarm en dat deed veel pijn, helaas kreeg ik hetzelfde een jaar later maar dan links... deed evenveel pijn. Nu kan het natuurlijk dat de pijn rechts veel erger was dan links maar dat het in mijn beleving gelijk was omdat ik rechts meer pijn kan verdragen maar ja... dat is niet te controleren he?!
Maar volgens mij is het dus niet te zeggen dat de pijnbeleving verschilt tussen de ene en de andere kant van je lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb dat ook wel eens gehoord als je gemasseerd wordt. Omdat je hart links zit heb je eerder pijn aan de linkerkant van je rug.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ligt er aan of je links of rechtshandig bent.
Heb je een tennisarm aan de kant waarmee je schrijft of beetpakt of wat dan ook, dan zal dat meer pijn doen dan wanneer je die tennisarm aan de andere kant zou hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij,al ruim 15 jaar rugpatiënte, doet het rechts meer pijn....het lijkt mij niks met het hart te maken te hebben, waarom moet je hart pijn doen dan???
Massage heeft weer te maken met doorbloedingen.
Hiervan kan je juist weer moe worden....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
innerlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding