Aan welke kant van je lichaam ervaar je de meeste pijn?

Als mijn moeder mijn haar invlecht, zeg ik altijd dat het links meer pijn doet, waarop zij zegt dat dat komt omdat het dichter bij je hart is. Nu was ik bij de fysiotherapeut en deed het rechts juist meer pijn (ik ben plat op mijn rug gevallen, dus in principe doet het normaal aan beide kanten evenveel pijn, alleen nu merkte ik duidelijk verschil) en de fysiotherapeute zei dat dat kwam omdat ik rechthandig ben. Nu vraag ik me dus af wat waar is, of dat het allemaal klets is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Volgens mij is er geen verschil in de dichtheid van pijnsensoren (zenuwen) tussen links en rechts; ben je in principe behoorlijk exact gespiegeld, op een enkel orgaan na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Aan de binnenkant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mijn gevoel is dat kletspraat. Heb een probleempje gehad met mijn rechterarm en dat deed veel pijn, helaas kreeg ik hetzelfde een jaar later maar dan links... deed evenveel pijn. Nu kan het natuurlijk dat de pijn rechts veel erger was dan links maar dat het in mijn beleving gelijk was omdat ik rechts meer pijn kan verdragen maar ja... dat is niet te controleren he?!
Maar volgens mij is het dus niet te zeggen dat de pijnbeleving verschilt tussen de ene en de andere kant van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb dat ook wel eens gehoord als je gemasseerd wordt. Omdat je hart links zit heb je eerder pijn aan de linkerkant van je rug.
13 jaar geleden
Ligt er aan of je links of rechtshandig bent.
Heb je een tennisarm aan de kant waarmee je schrijft of beetpakt of wat dan ook, dan zal dat meer pijn doen dan wanneer je die tennisarm aan de andere kant zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij,al ruim 15 jaar rugpatiënte, doet het rechts meer pijn....het lijkt mij niks met het hart te maken te hebben, waarom moet je hart pijn doen dan???
Massage heeft weer te maken met doorbloedingen.
Hiervan kan je juist weer moe worden....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
innerlijk...