Wat te doen tegen een (aankomende) keelontsteking?

Ik wil graag dat het zo snel mogelijk overgaat omdat ik zit met mijn repetities van m'n musical en op t koor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom kijk je niet bij gerelateerde vragen? http://www.goeievraag.nl/vraag/helpt-keelontsteking.148822

Antwoorden (9)

Spoelen met lauw water en zout..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rust nemen is het enige dat je kunt doen. Extra vitamines of homeopathische middelen hebben allemaal geen zin.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom hebben vitamines of homeopathische geen zin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"homeopathische middelen" moet het zijn.....excusé.
bamibal
12 jaar geleden
Vitamines: Meer vitamines nemen dan je lichaam nodig heeft is zinloos. Je verhoogt je weerstand er niet mee en je wordt niet sneller beter. Bovendien, als je al (bijna) ziek bent, ben je toch al te laat.
Homeopathie: Het is nog niet bewezen dat dat werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap die min niet.
Bamibal heeft gelijk. Dus van mij een Plus +
zondag
12 jaar geleden
Moet je hem ook geven als je een plus belooft. Ik zal het maar voor je doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
dit soort dingen kun je het beste toch even aan de huisarts vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zou ik geen huisarts mee
lastig vallen Vraag het gewoon aan je moeder...........
trachitol werkt ontsmettend, verzachtend en pijnstillend, verder zo min mogelijk praten en veel drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij moesten vroeger altijd gorgelen met superoltabletjes opgelost in water.
Dat schijnt er niet meer te zijn.
Wel dit gevonden":
Geeft direct verlichting na het gorgelen.

Wanneer U hevige keelpijn heeft superol poeder gebruiken, u merkt direct het verschil.
Superol is de oplossing bij keelpijn.

http://www.bik-bik.nl/superol-uit-de-handel

en dit:
Superol zuigtabletten
Werkzame stoffen in Superol zuigtabletten.
Superol zuigtabletten bevat 2 mg oxychinoline.

Wanneer kunt u Superol zuigtabletten gebruiken?
U kunt Superol zuigtabletten gebruiken voor beginnende keelpijn

Mijn dokter zei altijd: veel zuigen op een zuurtje. Zorg dat je keel nat blijft.

En dan is er nog "oma weet raad"":

Gorgelen met lauwwarm zout water.
Of gorgelen met kamillethee.

Geen melk drinken, dat is slijmvormend.

's Nachts een opgerolde grote zakdoek, gevuld met gesnipperde ajuin, rond de nek spelden met een veiligheidsspeld. Probeer de zakdoek zo te vouwen dat de zijde die tegen de keel komt zo dun mogelijk is.

Keelpijn? Zet een thee van verse gember, je kan er nog een beetje honing in doen, werkt goed!

Pijn onze keel! Neem een eetlepel HONING, weinig zout en citroen. Doe die allen samen. halve citroen kan ook. Je kan deze koud, of iets warm oppeuselen met een lepeltje.

Als u last van uw keel hebt moet u een blad van een witte kool een beetje keuzen in een doek of sjaal doen en die om de keel doen helpt echt.

Als je keelpijn hebt op een klein stukje rauwe ui kauwen, dit doe je enkele keren per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt weinig tot niks doen om te voorkomen dat je infectie verder door zet. Er bestaan geen middelen die preventief een opkomende infectie bestrijden.Het enige wat je kunt doen is naar je lichaam luisteren,niks gaan forceren en voldoende rust nemen.Zorg dat je gezond eet en voldoende vitamines binnen krijgt.Voor de pijn kun je Paracetamol nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gorgelen met aspro bruis. heb deze tip van mijn huisarts gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel water drinken, ook kippensoep/boulion helpt altijd goed. Je kan ook even langs de huisarts gaan, want die heeft meestal ook iets tegen een begginende keelontsteking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werkt Guajacum van Dr. Vogel altijd uitstekend. Ik neem de druppels in op wat suiker, in de mond laten smelten. De eerste dag minimaal 3 keer als het al erger is heb ik het ook al wel om de 2 uur genomen. Ik heb er nooit langer dan 2 á 3 dagen last van gehad. Wilde het me ook nooit permiteren repetities te moeten missen, laat staan een uitvoering. Heel veel succes!