Wat kan ik het beste op een blaar smeren om het flexibiler en minder pijnlijk te maken?

Ik bmx dus, vandaag bmxte ik 4 uur en ik heb dus op mijn hand onder mijn eelt een blaar gekregen die nu open is gegaan, het is een aardig diepe blaar en in het begin bloedde het ook. Nu wil ik zo snel mogelijk weer pijnloos kunnen bmxen dus dus wat kan ik er het beste mee doen om het flexibiler en minder pijnlijk te maken? Ik heb het overige vel weggeknipt en 2x ontsmet. Zie foto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Eén van de belangrijkste dingen die je nu moet doen is zorgen dat het niet gaat ontsteken. Je zult de huid dus af moeten gaan dekken met verbandmaterialen. Het prettigste is om er een vet steriel gaasje op te doen met daaroverheen een pleister OF een vet steriel gaasje met daaroverheen een droog gaasje en dan de boel fixeren met een zwachteltje. Het vette gaasje zorgt ervoor dat je het wisselen van het verband makkelijk(er) kunt doen, zonder de boel steeds los te trekken. De blaren zijn immers stuk, dus zullen de eerste tijd nog even vocht afgeven (in het verband). Zonder het gebruik van een vet gaasje zal de boel anders vastplakken aan je huid. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is het juist goed om zorg te dragen voor een vochtig wondmilieu. Dit zal de wondgenezing bevorderen, dus vette gaasjes zijn alleen maar prima. Krijg je het verband er ondanks de vette gaasjes er toch niet af, dan is het misschien een idee om het verband goed nat te maken voor de verbandwissel. Bijvoorbeeld onder de kraan of tijdens het douchen. Ik weet niet wat bmx-en is, maar je zult je huid toch echt rustig de tijd moeten geven om te genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn speciale gelpleisters in de handel voor blaren. 'Second skin' staat me bij, met zulke pleisters is je probleem opgelost.