Last van kleine tikken door lichaam?

Ik heb sinds kort kleine tikken door het lichaam. Het zijn kleine tikjes, een plof, een duw of hoe je het zelf ook noemt bij de ledematen. De gewrichten bewegen er niet door en te tikken zijn niet hard. Maar ze vallen op omdat ik er nu oplet. Ben wel enorm gespannen geweest de laatste 2 maanden. (Verhuis,school,blabla)

Ze verschijnen ongeveer 3 keer per uur ofzo als ik er op let. Ik denk niet dat het fasciculaties zijn, de tik duurt nog geen één seconden en is pijnloos. Wel heb ik ze over heel mijn lijf op vaste plaatsen. (Knie,pols,elleboog en billen)

Ik neem nu magnesiumsupplementen. Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Dit zijn samentrekkingen van de spieren.
Ik heb daar ook last van,vooral als ik vermoeid ben
of gespannen.
K,heb het heel erg als ik in de tuin heb gewerkt,
dan zie ik m,n spieren gewoon bewegen.
Niks ernstig maar toch vervelend.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb ook magnesium gebruikt,het is een spierversterkend
middel kan helpen, ik had er geen baat bij.
Maar vooruit iedereen is niet eender.
Het beste

Toegevoegd na 5 minuten:
Gebruikte wel eens iets van dr, vogel
een rustgevend middeltje daar had ik wel
baat bij.