Hoe kan mijn vriendin het die mensen wel duidelijk maken?

Mijn vriendin heeft last van duizeligheid en heeft al veel onderzoeken in het ziekenhuis gehad. Maar daar komt elke keer niks uit... Ook is er al gekeken of het niks met stress enzo te maken heeft. Maar dat was het ook niet.
Ze doet/deed (kan nu veel dingen door die duizeligheid niet) veel buiten school om. Maar ze heeft dat nooit als druk ofzo ervaren en ze stressde er ook niet onder. Alleen nu er niks uitkomt blijven sommige mensen zeggen van: waarschijnlijk doe je te veel en kan je lichaam het niet aan...
Ze vindt dat erg vervelend omdat zij weet dat het niet zo is, maar hoe kan ze het die mensen duidelijk maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Daar zou ik niet teveel energie in steken.
Je legt 1 keer uit hoe het zit en dat is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik zeggen, ik heb er zo vrede mee, het is mijn lijf en mijn leven, lief dat je bezorgt bent maar ik accepteer dit.
Die mensen bedoelen dat vaak niet vervelend. Als er een probleem is komen ze graag met adviezen en eigen ervaringen. Normalerwijze wordt een meisje niet duizelig van actief bezig zijn, dus dat vindt de omgeving dan vreemd. Zeker als er geen diagnose komt.
Toch zal er ergens een oorzaak moeten zijn. Laat je vriendin tegen mensen zeggen dat ze zelf het beste voelt wat ze wel en niet aankan en dokters het geen bezwaar vinden. Bedank ze voor hun meeleven.
Ik vind het wel positief dat ze niet in een slachtofferrol gaat zitten en dingen blijft doen die ze kan doen en die ze leuk vindt. Dat geeft haar ook energie en afleiding. Maar het lijkt me wel handig als ze blijft zoeken naar de oorzaak van die duizeligheid. Wordt die niet gevonden ,zullen mensen er op den duur wel aan wennen en houden dan vanzelf wel op met hun opmerkingen. Het is niet nodig dat je vriendin zich gaat lopen verdedigen. Ze mag zelf bepalen hoe ze haar leven indeelt.