ik heb steken in mijn hart, wat kan dit betekenen?

soms slaat mijn hart ineens een paar keer over, dan krijg ik een steek bij mijn ribben en op mijn rug rond mijn hartstreek. als ik helemaal uit adem word de pijn sterker. soms duurt het maar een uurtje maar soms de hele dag. na een tijdje krijg ik ook steken in mijn hoofd, bij mij slaap. ik heb de laatste tijd ook veel blauwe plekken, maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huisarts.

Het beste antwoord

Zou zeggen ga naar de EHBO. In het ziekenhuis dus. In het verleden al meerdere malen iemand zien gaan omdat achteraf bleek dat de huisarts niks had gezien en dierbaren toch een infarct hadden gehad oid... in het ziekenhuis is alles voorhanden. Als je dat soort dingen voelt moet je je niet afvragen op je gemak op GV ... je hart is je... HART. Blauwe plekken die ik krijg komen van aderen die springen vaak... Ik heb spataderen, dat kan ermee te maken hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit heb ik zelf ook gehad...
Ik zou ff een dokter opzoeken.. dit heeft er voor gezorgd dat ik een halve dag in het ziekenhuis heb gelegen voor allerlij testen.. bleek dat ik een soort van hartaanval had.. althans alle symptomen..

Als het om je hart gaat zou ik zeker snel een dokter bellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan fysiek zijn maar eveneens psychisch.
wat het vooral betekent is dat de huisarts je binnenkort graag wilt zien, kan je het met de juiste persoon overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou in elk geval een huisarts raadplegen.
Overigens kan pijn in het middenrif dezelfde symptomen veroorzaken als een hartaanval. Ook die pijn zit rond de hartstreek en gaat (tijdelijk) weg na een pufje nitroglycerine onder de tong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt ervan af hoe oud je bent! Er bestaan inderdaad jongeren die al op hun 20e een hartkwaal hebben maar zo snel valt dit niet vanaf een scherm beoordelen ha!
Even naar de huisarts, even luisteren en binnen 7 seconden hoor je of je iets hebt, zo snel lukt hem dat.
Waar ik eerder aan denk mits je jonger dan 25 bent is dat de stresshormonen door je lijf gieren! Kwaad kan dit niet, hoewel, bedenk dat de mens niet zijn eigen vit.C kan aanmaken dus slik maar eens een kauwtablet Multivit voor 12+ jarigen uit de Albert Hein. Ze maken ze overigens van kersen dus als je een kraampje in een boomgaard ziet staan koop er meteen 1 kilo van...

Nog erger is dit bij het pilgebruik van de 2e en 3e generatiepillen: dergelijke laaggedoseerde hormoonpillen mogen volgens internist L.Mervyn absoluut niet zonder dagelijks tenminste 250 mg ascorbinezuur worden geslikt omdat er anders kans is op trombose - en dit zou zo ongeveer nog werkelijk het ziektebeeld kunnen zijn wat je hierboven beschrijft. Het plaatje klopt er enigzins bij.
Je kunt ze weliswaar overal kopen en die 250mg strippen zijn speciaal bedoeld voor 2e/3egeneratiepilsliksters, toch adviseer ik ze bij je eigen apotheek in te slaan zodat hun computer alarm kan slaan als je tevens nog iets anders zou slikken zoals bv. een antibioticum op chloorbasis want dan gaat die toonbankcomputer dus wel écht fluiten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hart is de motor van je lijf en ik zou zeker niet wachten met deze klachten op de huisarts maar ik zou even naar de huisartsenpost gaan. Die willen jouw vast en zeker zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst en vooral, is dit een risico, je kan beter naar de dokter gaan, zonder twijfel!
Je vraag wat kan dit betekenen?
Kunnen en mogen we niet op ingaan, want dit is zeer delicaat.
Het is té belangrijk om daarop verkeert te antwoorden!
Ga naar je arts, die heeft daarvoor geleerd, veel sterkte!
Gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stekende pijn op de borst duid zeer zelden op hartklachten,misschien heb je heb je syndroom van Tietze dat geeft vaak een stekende pijn midden op de borst.
Maar als je klachten niet over gaan dan is het altijd verstandig om met je Huisarts te overleggen.