Wat moet ik doen als ik na verwijdering van keelamandelen nog steeds keelontstekingen krijg?

In juli heb ik mijn keelamandelen laten verwijderen omdat ik 4 keer op een jaar tijd keelontsteking had waarbij er antibiotica nodig was. Nu heb ik sinds 2 weken weer keelpijn. Vorige week maandag naar huisarts geweest omdat slikken echt moeilijk ging. Terug antibiotica gekregen na 2 dagen was de keelpijn weg. Maar nu sinds eergisteren en is die terug. Gisteren was mijn laatste pil van antibiotica. Hoe kan dit en wat kan ik doen?

een jaar geleden
1.2K
Amadea
een jaar geleden
Er kan veel te veel aan de hand zijn om daar zomaar op internet van een vreemde het juiste antwoord op te kunnen krijgen. Alleen een arts is in staat dat bij jou uit te zoeken!
tinus1969
een jaar geleden
Kortom, je keelontstekingen komen niet door doe amandelen. Doorzoeken dus.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Medicijnen zijn symptoombestrijding en doen niets aan de oorzaak en antibiotica niet zo best voor je gezondheid en onder meer voor je darmflora. Je darmflora is weer belangrijk voor je natuurlijke weerstand. Wat wijsheid is, weet ik niet maar zou wel kijken naar oorzaken.
https://bewust-zijn.nl/probiotica/
Cryofiel
een jaar geleden
"Medicijnen zijn symptoombestrijding en doen niets aan de oorzaak"
Er zijn weliswaar gevallen waarin je gelijk hebt... maar als algemene stelling is dit onzin.
Daarnaast is het soms uitermate nuttig om alleen aan "symptoombestrijding" te doen, en het lichaam te laten zorgdragen voor het aanpakken van de oorzaak.

"antibiotica [zijn] niet zo best voor je gezondheid en onder meer voor je darmflora"
Antibiotica zijn uitstekend voor de gezondheid. Dat is nu juist de reden dat ze worden ingezet.
Ze zijn inderdaad niet goed voor de darmflora. Dat is een nadeel. Om die reden worden antibiotica alleen ingezet als de voordelen groter zijn dan de nadelen.
Wie alleen naar de nadelen kijkt, ziet dat niet. Wie holistisch kijkt, ziet dat juist wel.

De website die je noemt is een commerciële site die zich baseert op onjuiste ideeën. Een waardeloze bron als het om je gezondheid gaat.
Cryofiel
een jaar geleden
Verder sluit ik me natuurlijk aan bij Amadea: raadpleeg een arts. Die kent jou, jouw situatie, en jouw geschiedenis. Een arts kan jou (verder) onderzoeken om de oorzaak te achterhalen.

Er zijn teveel mogelijkheden om via een internetforum een passend advies te kunnen krijgen. Hoe goedwillend de forumleden hier ook zijn, ze kunnen nooit wat een arts kan.
Inekez1
een jaar geleden
Eens met voorgaande reacties: bespreek dit met een arts. Laat die arts niet alleen kijken naar oorzaken die vanuit jouw lichaam komen, maar ook naar externe factoren. Ik heb jarenlang last gehad van terugkerende keelontstekingen toen ik naast een drukke straat woonde. Vanaf het moment dat ik ben verhuisd naar een rustige bosrijke omgeving (nu 13 jaar geleden) heb ik nooit meer een keelontsteking gehad. In mijn geval was de vieze stadslucht duidelijk een oorzaak. Ook vervuilde lucht in huis of op de werkplek (door rokers, stof, slecht werkende luchtafvoer, schimmels in huis of bepaalde stoffen waar je misschien mee moet werken) zou bij kunnen dragen aan je klachten. Ga alle opties eens langs voor jezelf en bespreek de mogelijke risico's met je arts.

Geef als eerste antwoord