een slaaparm 24/7, is dat iets om je zorgen te maken??

Toegevoegd na 6 uur:
update, zijn net bij de huisartsenpost geweest, was een beknelde zenuw in de nek

Toegevoegd na 6 uur:
allemaal bedankt voor het meedenken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

Als je arm continu slaapt en/of je hebt tintelingen, dan zit er waarschijnlijk een zenuw knel in je schouder of nek. Je kunt het beste naar de fysiotherapeut gaan. Kan zonder verwijzing van de huisarts tegenwoordig. Die kan met behandelingen en oefeningen "de boel" weer losmaken.
In het ergste geval kun je een nekhernia hebben, zoals Siska al schrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Of je bloed stroomt niet goed door door of er is een zenuw bekneld.

Ik zou de dokter bellen als ik jou was want in het 1ste geval kan je niet te lang wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je arm constant 'slaapt' of je hebt vaak 'tintelingen' kan er iets mis zijn in je nek. Laat je onderzoeken door een arts. Ik heb er ook vaak last van, en ik bleek een nekhernia te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien niet precies hetzelfde,

me moeder [ik ben 13]

is aan de arm geopereerd omdat haar hand steeds slaappte [geen gevoel erin had]

ze is toen naar de huis arts geweest en is een tijdje later aan de arm geoperreerd [elleboog zit het litteken]

conclusie:

het was iets met haar spieren waardoor dat kwam.

dus zeker naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behoorlijk ja. Dan zit er namelijk ergens een zenuw klem. vermoedelijk in een ontstoken gewricht, en die pijn kan erger en chroisch worden. Meestal is het het gevolg van overbelasting of te lang in de zelfde houding zitten / liggen / werken. (vgl. muisarm, rsi etc). Als het echt 24/7 aanhoudt, heb je het al verrekte ver laten komen.

Stoppen in elk geval met alle bezigheden die je armen overbelasten (van klooien met je mobieltje tot handwerken, tot koken (snijden) tot computeren, en zo veel mogelijk grote bewegingen / oefeningen met je armen / schouders / nek doen. En zo snel mogelijk (morgen) mee naar de huisarts.

Soms is het een kwestie van rust en fysiotherapie, soms moeten er medicijnen (corticosteroiden) worden ingespoten, en een heel enkele eer is zelfs een operatie noodzakelijk.

In elk geval meer dan genoeg reden om je zorgen over te maken. Een keer een slapende arm als je er op hebt gelegen en je wordt wakker stelt niks voor, maar als het langer dan een paar uur aanhoudt, is het foute boel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is zeker iets om mee naar een arts te gaan.
Je kunt ook een zwak bloedvat hebben, dat op knappen staat. Hoeft natuurlijk niet, maar niet mee doorlopen.

Toegevoegd na 17 minuten:
antwoord aan platje: nee, ik had tintelingen in mijn arm en het zwakke bloedvat zit, zat in mijn hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zie je dat wel aan de kleur van de arm.