Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

amandelontsteking laten wachten?

ik heb al enkele dagen last van mijn keel, en ik heb de symptomen bekeken en 5/7 symptomen heb ik. dus ik denk dat ik een amandelontsteking heb, maar ik vertrekt dit weekend op vakantie, en ik verlang er al zo lang naar, is het erg dat ik die amandelontsteking even laat wachten? tot volgende week dinsdag ofzo? of is dat een dringende behandeling? zoja, hoe verloopt zo'n operatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is niet dringend. Je kunt rustig afwachten, vaak gaat het vanzelf over. Als dat niet gebeurt, kun je naar je huisarts gaan, die kan je antibiotica voorschrijven. Meestal gaat het daar wel van over. Pas als dat ook niet werkt, word je eventueel geopereerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

IK zou er niet mee wachten, laat eens een vriend ofzo naar je amandelen kijken en kijk hoe rood ze staan, als ze erg rood staan en als je veel last hebt moet je zo vlug mogelijk je laten opereren.

grtz, john
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou morgen even naar de huisarts gaan of bellen met de assistente en vragen wat hij ervan vind... Soms kan het wachten, soms niet. Geopereerd word je niet heel snel meer aan je amandelen maar je kan er wel flink last van hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding