Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan dit zijn: scherpe pijn vingergewrichten, komt plots op en gaat ook zo weer weg?

Gaat om meerdere gewrichten. Plots zonder reden krijg ik felle pijn zodat ik vinger(s) dan niet meer kan buigen of gebruiken. Soms kan het ook zo maar weer weg gaan. Soms na een uur of al na een paar minuten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij zijn dit acute reumapijnen. Best is dit te laten onderzoeken omdat reuma verschillende oorzaken kan hebben. Sommige reumaklachten kunnen ook bepaalde hartklachten teweeg brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord. Het lijkt me niet echt de oorzaak van mijn klacht. Bij acute reuma heb je ook hoge koorts en gaat het vaak om andere gewrichten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb sinds 1 jaar kromme wijsvingers gekregen! die helemaal stijf zijn en soms flink pijn doen! de arts geeft wel pijnstillers maar het helpt niet veel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb jij geen reuma dan??
Acute pijn in gewrichten kan een teken zijn van overbelasting, een ontsteking, of jicht. Maar ook artritis, een aandoening in de stofwisseling of een hormonale aandoening kan voor acute gewrichtspijn zorgen.

Er zijn vele oorzaken voor en dus het is moeilijk om zonder verder onderzoek iets vast te stellen. Ik zou even naar de huisarts gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga ik ook nog doen hoor, dank voor je antwoord. Mijn punt is meer van; raar dat het ook zo weer weg kan zijn. Ene moment zeer pijnlijk, andere moment niks...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding