Hoe kom ik af van toch wel extreme roos?

Ik heb er al lang last van en allerlei shampoos en "sterke" shampoos geprobeerd... Wie weet het wondermiddel en kan mij redden haha. Want het is echt heel vervelend. Ik draag mijn haar nooit meer los (ben een meisje) omdat ik donker haar heb en je het dan nog meer ziet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K
bamibal
13 jaar geleden
Heb je ook Resdan gebruikt? Dat hielp bij mij heel goed.
http://www.resdan.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal eens wat van jullie tips gebruiken!!

Antwoorden (11)

Zijn er bij jou omstandigheden die roos in de hand werken. Grote en langdurige stress heeft ook de invloed dat mensen bij roosgevoeligheid sneller dit verschijnsel toont. De kunst is te kijken of je een onderliggend probleem kunt vinden en die dan aan te pakken.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal je shampoo bij de apotheek o.a. Nizoral, Selsun of Ketoconazol.
Als gewone shampoos niet meer opbrengen.
Je haren altijd goed uitspoelen na het wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of denorex!! Werkt bij mij top voeg ff toe!! Aan je antwoord :p hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, +1:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Selsun is uitstekend +1
Ik weet niet wat je allemaal gebruikt hebt, maar ik gebruik Head & Shoulders Anti Roos.

Dure shampoo, maar werkt bij mij prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leek ook extreme roos te hebben, ik ben naar de huisars geweest en hij gaf me een schimmel dodende shampoo (Ketoconazol). Die moet je 4 weken lang 2 keer per week inmasseren op de plaatsen waar je de roos hebt, en steeds 5 minuten in laten trekken. Je mag in de 'behandelperiode' niet met andere shampoos wassen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de huisarts en laat die er naar kijken. Als het echt erg is, word je doorverwezen naar de dermatoloog (huidarts) en die heeft er vast wel een oplossing voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dermatoloog heeft voor mijn man 'Kerium Intensief" van La Roche-Posay voorgeschreven. Helpt heel goed. Je kan het ook kopen zonder voorschrift.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Yiouka, probeer je voeding eens onder de loep te nemen, misschien zitten er producten bij wat dit kan veroorzaken, wat goed is voor de één hoeft niet goed te zijn voor de ander, een tijdje geleden nam mijn man elke dag een glas sinasappelsap,nu kan sinasappelsap goed zijn maar niet voor mijn man die krijgt er roos van, nu neemt hij elke dag een appel en het is zo goed als over. Probeer er achter te komen wat bij jou roos kan veroorzaken.

Beterschap gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend, ik heb het ook een tijd gehad, totdat ik een shampoo van elvive had, ook een anti roos shampoo. Het ziet er een beetje smerig, oranje uit, maar het werkt (in ieder geval bij mij) erg goed.
Als dat niet werkt zou je ook altijd nog een zeeploze shampoo kunnen nemen, dat schreef de huisarts mij voor toen ik veel last kreeg van jeuk, omdat ik een gevoelige hoofdhuis heb, daar kun je ook schilfers van krijgen. Je zou dan bijvoorbeeld dermolin kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roos kan ook ontstaan doordat je te vaak van shampoo wisselt, dus probeer eens een tijdje dezelfde shampoo te gebruiken... (liefst een anti-roosshampoo..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou persoonlijk naar de huisarts gaan en een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog, zo te lezen is het niet zomaar een "klein beetje roos". Het is belangrijk om de oorzaak te achterhalen, anders kun je wel antiroosshampoo's blijven gebruiken tot je geen haar meer op je hoofd hebt maar dat is zonde en ergerlijk.

Zelf had ik erge roos doordat mijn haren erg dicht op elkaar staan en mn hoofdhuid verstikte... Ik ben elke dag mn haar gaan wassen met een milde shampoo en ik was er vrij snel vanaf, de kapper verklaarde me voor gek (mn haar was bijna tot op mn kont). Inmiddels heb ik er een stuk afgeknipt uit practisch oogpunt.

Maar hou in gedachten dat dit voor jou ook averechts kan werken aangezien je de oorzaak niet weet.

Sterkte en ik hoop dat je er snel af bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wordt roos juist veroorzaakt door shampoo's omdat je er niet tegen kunt. Je zou naar je huisarts kunnen gaan. Hij kan je shampoo geven op medicinale basis die de huid schilfering tegengaat. Ook kan hij je eventueel doorverwijzen.