Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Soms klopt mijn hart wat trager, moet ik mij zorgen maken?

Soms uit het niets of als ik iets doe voel ik mn hart een beetje trager kloppen, ongeveer 3/4 van de normale snelheid denk ik. Dan voel ik me ook 'n beetje wazig, ongeveer het zelfde als ge snel opstaat uit de zetel ofzo maar niet zo sterk. Na 15 seconden ofzo klopt ie weer op normaal ritme.

Wel erbij gezegt dat mn vader ander half jaar geleden plotseling dood neergevallen is. -Hartaanval.

Wil dit zeggen dat ik veel kans heb om op 'n dag ook gewoon dood neer te vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

nee ,u hoeft zich geen zorgen te maken.dat heeft iedereen wel eens.
als u de volgende keer bij uw huisarts bent zou u het wel vertellen. ook van uw vader.de arts kan dan bekijken of verder onderzoek nodig is. een prettige dag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- "nee, u hoeft zich geen zorgen te maken..." ???
Hoe KOM je erbij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke min om zo'n conclusie te trekken -
Ik kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent. Het wazige wat optreedt, kan ook vastzitten aan een lagere bloeddruk en als je overeind komt dan kun je wat dol zijn. De vraag is of je door de antwoorden van de mensen die reageren, gerust wordt gesteld. Ga zekerheid halen en ga met jouw verhaal naar een huisarts en laat een cardiogram maken. Ben pas gerust als je alles hebt gedaan om risico's uit te sluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onmiddellijk een afspraak maken met de huisarts, zou ik denken. Het kan een onschuldige hartritmestoornis zijn (daar kun je 100 jaar mee worden is mij verteld), maar net zo goed is het mogelijk dat je dezelfde aandoening hebt als je vader. Dus: niet mee rond blijven lopen, maar naar de dokter ermee!

Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien is dit niet alarmerend.
Het hart klopt ongeveer 70 keer per minuut, maar dit kan enorm verschillen.
Je moet pas alarmeren als je hartslag minder dan 40 per minuut is, of meer dan 180 (dit verschilt, hoe jonger je bent, hoe hoger je hartslag mag zijn).

Ik ben geen arts, maar vaak zijn die draaiingen de oorzaak van een te lage bloeddruk.

Ik zou voor de zekerheid eens langsgaan bij je huisarts, deze zal doen wat nodig is.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding