Ik ben op reis. Heb voor mn steenpuist antibiotica gekregen (als pillen & zalf) & een pijnstiller. Maar t wordt alleen maar erger, help!

Ik ben op reis en kan dus niet even 123 naar een dokter, maar moet meteen naar ziekenhuis. Ik heb voor mn steenpuist antibiotica gekregen (pillen & zalf) & een pijnstiller. De dokter haalde m niet weg want hij vond m te klein. (dit was eergisteren). Maar t wordt alleen maar erger, kan niet zitten, niet slapen, wordt er echt verdrietig van. Hij is nu rood en zwart (geen wit gezien). Hoelang duurt het voordat ie uitkomt want ik trek het zo echt niet meer. Ik voelde hem maandag/dinsdag voor het eerst een beetje en het is nu zaterdagochtend. Ik wil hem heel graag inprikken, maar zou niet weten waar precies en ik heb meerdere malen gelezen dat dat gevaarlijk is, maar ik wil zo graag van die druk af.
Hopeloos ben ik!
Tips: welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Telefonisch overleggen met betreffende arts, welke medicatie heeft verstrekt en evt toch maar ergens een spoedeisende hulp bij een ziekenhuis bezoeken.

Via je reisverzekering kan je 24/7 een Nederlandse arts raadplegen/bellen. Via het tel nr als vermeld op je verz.papieren(noodnummer).

Misschien handig bij vertalen en als backup consult.

Sterkte & prettige vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor het deskundige advies. Ik had reeds via de ambassade twee degelijke ziekenhuizen doorgekregen en een ervan bezocht.

Andere antwoorden (4)

Kan behoorlijke druk opstaan, uit eigen ervaring heb ik de plek rondom goed gewassen steeds met unicura en ook mijn handen. Toen ik het zelf kon uitknijpen heb ik het gedaan. Zou het gewoon zo nu en dan proberen. Dan is die druk tenminste weg. Sterkte en fijne reis verder ;-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het gelukt is met uitknijpen en er komt push en bloed uit na schoonmaken afdekken met een gaasje. Dan irriteert het niet tegen je kleding aan. Deze ook zo nu en dan verversen en wond desinfecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitdrukken of prikken. Dan afspoelen, liefst met douche, enkele minuten, vaak, min. 4 x per dag. Chloorhexidine ruim erop, liefst drogen aan buitenlucht. Anders zoveel mogelijk. of afdekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Afdekken natuurlijk steriel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auw!
Steenpuist is besmettelijk dus goed de huid rondom schoonmaken.
Je hebt al antibiotica, dus gebaar op infectie/bloedvergiftiging lijkt mij minimaal.
Als je er zelf niet goed bij kunt, toch je reisgenoot vragen met een schone naald / steriel mesje een gaatje/ klein sneetje te maken. Liever niet uitknijpen, om besmetting en litteken te voorkomen.
Let wel THE key-word here is besmettelijk, dus alles wat je doet moet steriel en schoon zijn!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebaar = gevaar
Dag Opreiziger,

Probeer eens een verse vijg door midden te snijden, en op de steenpuist te leggen. Vijgen werken genezend, misschien wil een gedroogde vijg ook wel.

Sterkte, beterschap gewenst.