Voordat je begint met bewegen even een warming up doen, met rekken en strekken.

Verder zorgen dat je voldoende drinkt. Kramp wordt vaak veroorzaakt door een vochttekort.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kramp kan ook 'uit het niets' of door een beweging ontstaan als je je bijv. in bed omdraait. je vochttip is prima en het doen van een WU ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan goed kloppen in mijn geval. Bedankt.
kuitkramp voorkomen is niet mogelijk.
wel kun je in geval van kramp de kuit strekken.
ik heb er regelmatig last van, onwillige spieren bij een zogenaamde 'verkeerde' beweging. strekken helpt.
ga staan en trek je tenen naar je neus terwijl je je hiel de grond induwt. sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magnesium helpt om kuitkramp te voorkomen.
Zorgen dat je spieren niet overbelast geraken.
Eet vaker een banaan.
Zorg dat je benen warm blijven tijdens de slaap.
Drink 6-8 glazen per dag is. Probeer water of kruidenthee te gebruiken.
Beperk je cafeinegebruik!

Wanneer je langdurig last blijft houden van kuitkrampen, ga dan niet te lang met bovenstaande middeltjes aan de slag, maar breng een bezoek aan je huisarts. Je huisarts zal onderzoeken of er lichamelijk niets ernstigs aan de hand is, wat de kuitkramp kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Jamica : )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin met meer bananen en meer drinken. Bedankt!
Als je gaat sporten is warming up belangrijk, (rekken en strekken is achterhaald en heeft geen nut) Verder met name met sporten extra water drinken i.v.m. vocht verlies door zweten, maar vul ook je zout aan! Het gaat er om dat je bloed samenstelling in balans is, dus o.a. genoeg vocht en genoeg zout . Heb je desondanks snachts kramp, leg dan je benen wat hoger met b.v. een kussen, dan worden de afval stoffen makkelijker afgevoerd en word de balans sneller hersteld. Verder heb ik uit eigen ervaring, dat het ook een beetje gaat zoals met je conditie, na langdurig sporten bouw je je conditie op, maar ook je spier herstel vermogen, en daarmee je gevoeligheid voor krampen. (Zie ook met voetbal wedstrijden, waar bij met name de mindere ploegen, na verlengingen allemaal kramp krijgen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meer water drinken; zo makkelijk dat ik er zelf niet op kwam!
Idem de warming up.
Als je s'nachts kramp hebt, helpt Magnesium van Bloem goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ga ook aan de bananen. Bedankt.