Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan je nou wel of niet twee keer pfeiffer krijgen?

Ik ben vandaag bij de dokter geweest omdat ik na een week antibiotica slikken, weer keelpijn heb, moet ik bloed laten prikken. Onder andere voor pfeiffer, dit heb ik ongeveer 5 jaar geleden al gehad. Kan je pfeiffer nu wel of niet meerdere keren krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, maar als het 1 keer hebt gehad kun je wel allerlei vormen van pfeiffer krijgen, broertjes en zusjes noemen ze dat. Het is even vervelend, dan wel. Ik heb het ook al 3x gehad maar dan 1x pfeiffer en 2x een zusje of broertje ervan.

Bronnen:
Eigen ervaring!

Je draagt het virus voor de rest van je leven bij je. Tijdens periodes van verminderde weerstand kan het weer opspelen net als zoveel andere o.a. koortslip (herpes), gordelroos (waterpokken), netelroos etc etc,......

Je kunt maar een keer Pfeiffer krijgen,het blijft wel in je bloed zichtbaar dat je de ziekte hebt door gemaakt.Klachten kun per persoon verschillend zijn en erg lang aanhouden.