Wat kan ik doen tegen peesontsteking in mijn voet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Erna55
7 jaar geleden
Ik neem aan dat de huisarts de peesontsteking heeft vastgesteld. Hij/ zij zal je ook verteld hebben wat je beter wel en niet kunt doen.

Antwoorden (2)

Het advies van de dokter opvolgen. Rusten en anti-biotica gebruiken.
7 jaar geleden
Het eerste wat men moet doen om een peesontsteking van de voet te behandelen is deze te laten rusten. Dit betekent dan ook dat men alle oorzaken dient te vermijden en te gaan liggen of zitten met de voet op een verhoog of kussen. Sporten en joggen direct stoppen tot de ontsteking weg is.

De eerste dagen na het opkomen van de ontsteking kan men ijs aanbrengen in de voetboog, tot de pijn verdwenen is. Ijspacks kunnen hierbij van groot nut zijn.

Compressie van de voet door het gebruik van een correct aangebracht elastisch drukverband of tape, helpt om de schade te beperken, zwelling te verminderen en de bewegingen die nog meer schade kunnen geven, te beperken.

Ontstekingsremmende geneesmiddelen kunnen de ontstekingsreactie tegen gaan en de pijn verminderen. Vrij verkrijgbare middelen zijn beschikbaar bij de apotheek en voldoende werkzaam.
fremar